Jeg har mistet kontakten til min NAS WD MY Book Live. Jeg kan se den på netværksoversigten som en netværksenhed men ikke komme i kontakt med den.
Jeg kører Windows 1o og har mistanke at det er sket i forbindelse med en opdatering først på året.
Hej,
Kan du få fat i NAS’ens kontrolpanel via en browser?
Hvis NAS’en har sit standardnavn, kan du tilgå den på http://mybooklive (eller http://mybookliveduo). Hvis du har ændret navn på enheden, skal du indtaste navnet eller ip adressen i browserens adressefelt.
Hvis du ikke allerede har prøvet det, er det en god ide at genstarte enheden.
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Hej Christian
Tak for dit svar.
Har prøvet dine forslag men desværre uden succes.
Jeg kører med Norton Security. Kan det være den der lave unoder?
Mvh
Svend Erik
Hej igen,
Hvad sker der når du forsøger at kontakte NAS’ens webinterface via en browser? Hvis du har ændret navnet på NAS’en, skal du bruger http://navn og ikke de adresser, jeg nævner.
Prøv også følgende:
1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik Windows PowerShell (Admin), og bekræft.
2. Skriv ping efterfulgt af IP adressen eller navnet på NAS’en, fx ping 192.168.1.5 og tryk Enter.
Hvad er resultatet?
Hej igen
Jeg skrev fra starten, jeg kunne se den på netværksoversigten, men jeg havde lige overset en TV boks, der hang på ruteren og jeg fejlagtig troede var NAS’en. Jeg kan således ikke se den på netværksoversigten.
Når jeg forsøger at kontakte den fra en browser med navn eller IP adresse får jeg beskeden: Denne side kan ikke åbnes.
Når jeg pinge den med navn eller IP adr. som du foreslår er svaret: Destination net unreachabel eller time out.
Har prøvet at pinge direkte fra ruteren, hvor jeg også får time out.
Er det muligt at pille disken ud af den og læse den på en eller anden måde?