Hvordan får jeg mere plads på C-drevet? 4/2017

Ikke løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  brama 2 uger, 1 dag siden.
Oprettet af
brama
Participant

4/2017, side 72, spørg os.
Den beskrevne metode virker ikke hos mig. Det går fint med at formindske D-drevet, men ved højreklik på C-drevet bliver kommandoen ‘Udvid diskenhed’ ikke aktiv (svag tekst). Såfremt jeg forsøger på D- drevet bliver kommandoen aktiv og drevet kan udvides. Jeg har forsøgt med ‘Kør som administrator’ uden held. EaseUs Partionmaster vil heller ikke udvide C-drevet. Både C- og D-drevet ligger på min ssdrev på 240 Gb. Der må være en eller anden ubemærket opsætning af mit ssd-enhed, der forhindre at jeres anvisning virker hos mig.

hilsen Brama

mr4
Participant

Jeg har det samme problem. W10, SSd HD, 500 GB

Hilsen

Frank

brama
    Participant

Hej Frank.

Jeg tror at jeg har fundet løsningen. Hvis D-drevet formindskes bliver den frigjorte plads ikke stillet til rådighed for C-drevet.

Men såfremt D-drevet slettes helt, bliver den frigjorte plads stillet til rådighed for det tilbageværende C-drev. For at genoprette et D- drev må man ikke udvide C-drevet med mere end at der kan oprettes et D-drev.

Husk masser af backup.

hilsen brama

btofte1
      Participant

Jeg har samme problem med overflytning af plads fra D til C. Jeg har skrevet om problemet under “Din Pc” for 3 uger og 3 dage siden. Ingen svar. I forbindelse med forslaget her prøvede jeg at overflytte plads fra D til et i den anledning nyoprettet E drev (100 GB) det kunne fint lade sig gøre. Jeg kunne efterfølgende flytte fra E til D, MEN jeg kunne stadig ikke flytte til C, hverken fra D eller E. Der må da være nogen der kan svare. Altså problemet med C, er at der ikke er mulighed for at trykke på knappen Forøg, idet denne er MAT og ikke modtagelig for tryk.

Med venlig hilsen

Bjarne Toft

brama
        Participant

Hej Bjarne

Hvorfor ikke prøve min løsning, der virker fint hos mig ?

Se mit svar til Frank ovenfor.

Slet D-drevet komplet. den frigivne plads stilles nu til rådighed for det tilbageværende drev C, og C kan nu udvides.

Prøv !

Hilsen

Brama

Du skal være abonnent for at skrive et indlæg