Hvordan laver jeg en back-up af en mailbox ?
jeg skal skifte mail adresse og ønsker at gemme mine nuværende mails.
mvh henning
Hej Henning,
Det kommer an på hvilket program, du bruger til at læse dine e-mails i. Men proceduren er dog meget standardiseret på tværs af mailklienter. Du vil typisk skulle trykke på Filer og dernæst vælge Eksport og import. Her skal du vælge at eksportere dine e-mails som en CSV-fil, der er det mest bruge format til håndtering af e-mails uden for e-mailklienter selv. Fremtidige programmer vil dermed kunne importere dine mail fra dette format.
Hvis du ikke kan få det til at fungere, så skriv til mig hvilket program, du bruger, så vil jeg hjælpe dig videre.
Hej Henning
Tao’s svar på dit spørgsmål overraskede mig:
Et udplug:
Her skal du vælge at eksportere dine e-mails som en CSV-fil, der er det mest bruge format til håndtering af e-mails uden for e-mailklienter selv.
I min verden bruges en CSV-fil (i denne forbindelse) til overførsel af kontakter og ikke e-mail.
I disse moderne tider år 2017 er det “nok” ikke nødvendigt (muligt), at lave back-up af dine e-mail, de ligger på nettet, og du skal derfor ændre din mail-adresse der, men fortæl mig hvad der står bagved @, så er det lettere at rådgive.
Håber det er til nogen hjælp?
Med venlig hilsen
Kaj-Emil