eM Client.

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
drjan
Registreret bruger

Hej. Kan ikke få opsætningen i eM Client gratisprogrammet til at fungere. og for den sags skyld heller ikke Win.10 mail. har installeret programmet på ny og ren PC. Fejlmeddelelse: der er ingen konto oprettet, men jeg modtager tilsendte mails. Men gratismailene;Gmail og hotmail fungerer. Den ene konto er en gammel TDCADSL konto og den anden en Wannafind konto.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det lyder som om du har sat eM Client op til at bruge den ældre POP3 kontotype. I dag er det bedst at bruge IMAP, der også lader dig bruge din post fra flere enheder.

    eM Client har vejledning til opsætning her:

    https://www.emclient.com/faq-account-setup

    Wannafind har vejledning til IMAP opsætning her:

    https://knowledgebase.wannafind.dk/Kategori/E-mail

    Vejledningerne er fordelt på mange forskellige e-post programmer, men eM Client er ikke på listen. Derfor skal du se på en af de andre vejledninger, f.eks. til Windows Mail. Fremgangsmåden er grundlæggende den samme i eM Client, og vejledningerne har de data, der skal indtastes.

    Så vidt jeg husker, understøtter TDC ikke IMAP, så der er det rigtigt at bruge POP3. Men for at sende post, skal du også sætte en SMTP-server op. Der er oplysninger til det her:

    https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger

    Det var en del detaljer. Jeg håber, det får problemerne til at fordampe 🙂

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.