Microsoft Outlook åbner ikke artikler

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
sortsol2015547082
Abonnent

Jeg har fået et problem i outlook, når jeg skal åbne hyberlink i f.eks idenyt opskrifter, og andre henvisninger , TV 2 madprogrammer m.m. eller klik her for at åbne.

Så kommer der en ramme med teksten

Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren, kontakt Systemadministratoren

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Det er et kendt problem, som Microsoft har været så venlige at lave et værktøj til at løse.

    Du kan hente værktøjet her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/310049/hyperlinks-are-not-working-in-outlook

    Tak for svaret, men kan desværre ikke bruge linket, da det er for gammel, det åbnede i stedet for ca 20 andre fix det

    men jeg kan ikke gennemskue hvilke af dem jeg kan bruge, da jeg ikke er god til Engels

    Venlig hilsen

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Hej igen

      Det ser ud til, at Microsofts download-knap peger på en forkert adresse. Når jeg åbner artiklen i den engelsksprogede udgave, er der ingen mulighed for at hente et værktøj til at løse problemet automatisk.

      Heldigvis kommer de med en anden løsning, som involverer et par justeringer i registreringsdatabasen: https://support.microsoft.com/en-us/help/310049/hyperlinks-are-not-working-in-outlook

      Jeg har lavet to .reg-filer, som automatisk foretager ændringerne. Hent og åbn .reg-filen for at indføje ændringer i registreringsdatabasen. Den kursive tekst viser i .reg-filerne.

       

      Prøv først med filen her.

      Windows Registry Editor Version 5.00
      [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\htmlfile\shell\open\command]
      @=”\”C:\\Program Files\\Internet Explorer\\IEXPLORE.EXE\” -nohome”
      “DelegateExecute”=”{17FE9752-0B5A-4665-84CD-569794602F5C}”

       

      Hjælper det ikke, så prøv med denne.

      Windows Registry Editor Version 5.00
      [HKEY_CLASSES_ROOT\.html]
      @=”htmlfile”

       

      Hvis det stadigvæk ikke virker, så prøv at genstarte computeren.

      Så vidt jeg kan se, vil begge ændringer skifte din standardbrowser til Internet Explorer. Hvis du vil bruge en anden browser, kan du vælge den som standard via Kontrolpanel Programmer > Standardprogrammer, men først efter du har undersøgt, om ændringerne løste problemet.

      Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.