Hej
For nogen tid siden er der opstået en fejl i Windows Live Mail 2012, som betyder, at jeg ikke kan sende mere end een mail, hvorefter jeg må genstarte PC’en for igen at kunne bruge mailen.
Samtidig står der “Meddelelsen kan ikke findes” og nedenunder med lidt mindre bogstaver “Indholdet af denne meddelelse kan ikke findes”, men den rigtige mail ligger i den mappe jeg har flyttet den til????
Hvad sker der lige her ?? Og er det noget, der kan rettes??
Jeg overvejer at droppe Windows Live Mail helt og gå over til Outlook, da jeg har Office-pakken på PC’en, men så skal jeg jo have overført adressekartoteket til denne, og det ved jeg ikke lige hvordan man gør…
Er der nogen der har et godt råd??
På forhånd tak for evt. hjælp
Carsten
Hej Carsten
Microsoft understøtter ikke længere Live Mail. Derfor medfører det en vis sikkerhedsrisiko at anvende programmet, og det kan opføre sig uforudsigeligt. Derfor er det en god ide at skifte til fx Outlook eller Mozilla Thunderbird, som jeg vil mene er et bedre valg for et flertal af brugere.
Hvis du vil skifte til Outlook, kan du bruge Microsofts vejledning her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/980534/export-windows-live-mail-email,-contacts,-and-calendar-data-to-outlook
Vælger du Thunderbird, skal du bruge vejledningen her: https://support.mozilla.org/t5/Install-Migrate-and-Update/Switching-to-Thunderbird/ta-p/14582
Vend tilbage, hvis du støder på problemer.
Hej Christian
Tak for dit venlige og brugbare svar. Jeg brugte det link du anfører til Microsoft Outlook 2013 og alt virker fint, lige indtil jeg skal afslutte opsætningen, så kommer der en rude op, hvor der står at der er fejl i brugernavn og adgangskode! Og det kan ikke passe, for de samme oplysninger virker fint, når jeg logger mig ind på yousee webmail, hvor jeg både kan komme ind og læse og sende mails! Jeg har gennemgået alt hvad der står i https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/outlook-2013, men alligevel vil den ikke godkende mig…?
Jeg er lidt hjælpeløs, for hvad er det, der er galt??
Mon du kan give mig et godt råd også om dette?
Mange hilsner
Carsten Gjessing
Hej igen
Forkert brugernavn er den mest almindelige årsag til den fejl, du oplever. Brugernavnet under kontoindstillinger i Outlook skal være din fulde mailadresse, altså fx [email protected]
Kontrollér også, at porten for server til indgående post er indstillet til 995 og at SSL er slået til.
Under Server til udgående post skal porten være 587, og TLS skal være slået til.
Hej Christian
Tusind tak for din hjælp! Jeg prøvede nu igen i dag, og det hele virkede! Hvad jeg gjorde forkert i går, var nok at jeg brugte mit navn i stedet for emailadressen i “Brugernavn”.
Men OK nu – og endnu en gang: TAK!
Med venlig hilsen
Carsten
Selv tak 🙂