Mailbird kan ikke finde min server

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  user-587161 6 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
user-587161
Abonnent

Programnavn: Mailbird
Evt. bladudgave (fx 6/2017): 13/2017
Dit spørgsmål: Hvordan kommer jeg videre med installering af Mailbird, når programmet ikke vil godkende min server.

Jeg har ringet til min netudbyder og kontrolleret, at min server er korrekt. Det drejer sig om pop3.em1.dk, port 110 og SMTP.em1.dk, port 587. Jeg får hele tiden en meddelelse om at det ikke er korrekt. I dag bruger jeg Windows Live Mail, men da der ikke længere er support til dette program, var Mailbird en tiltalende mulighed som afløser. MEN!!! hvordan kommer jeg videre?


kaj-emil
Abonnent

    Hej Hanne

    Mail-programmet Mailbird, der er beskrevet i KFA nr.13 2017 side 28 til 33, er et yderst let program at installerer.

    Du behøver ikke at beskæftige dig med Port nr. eller andet (du kan forøvrigt heller ikke), du indsætter din mail-adresse og password, og så sørger Mailbird for opsætningen.

    Jeg har prøvet med 2 mailadresser ( .gmail og  privat server) på 2 forskellige maskiner (begge opdateret til Win.10 1703), og der har ikke været nogen problemer.

    Det kunne være interessant, at vide hvilken server du anvender (det der står efter @).

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    user-587161
    Abonnent

      Hej Kaj-Emil

      Tak for dit svar, men jeg er stadig ikke kommet længere. Jeg installerede i stedet outlook 2013. Min server er fiberpost.dk, og jeg tror det er der problemet opstår.

      Med venlig hilsen

      Hanne Thornfeldt

      Forummet 'FORDELSZONEN' er lukket for nye emner og svar.