Office 2007 – Word og Excel konfigurerer ved start

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af pensionist839392 pensionist839392 5 år, 10 måneder siden.
Oprettet af pensionist839392
pensionist839392
Abonnent

Hej Spørg os

Vi bruger stadig Office 2007 på vores computere, selvom MS ikke længere vedligeholder pakken.

På den ene PC er der, for nogle måneder siden, opstået et generende problem med Word og Excel.

Word:
Første gang Word startes efter computeren har været slukket startes der en konfiguration.
Excel:
Første gang Excel startes efter computeren har været slukket, og hver gang der skal startes et helt nyt regneark kommer der en meddelelsesboks: “stdole32.tlb” som der skal klikkes OK til, herefter starter en konfiguration.

Se skærmklip

Hvad skyldes problemet og hvordan får vi det løst?

Venlig hilsen

Pensionist

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej

    Så vidt jeg husker, giver Office-pakken mulighed for at reparere installationen, fra det sted i Kontrolpanel, hvor man afinstallerer programmer. Jeg vedlægger et skærmskud, der viser et eksempel.

    Prøv det først – er det ikke muligt, eller hvis det ikke virker, ser vi på det igen.

    Hej
    På mine PCeres Kontrolpanel står der ikke Reparer når jeg peger på et Office program, men Rediger, måske fordi vi bruger Office 2007.

    Når jeg vælger Rediger får jeg et valg mellem “Tilføj komponent” og “Reparer”.
    Resultat af Reparer efter computeren har arbejdet et stykke tid, for henholdsvis Word og Excel:
    Konfigurationen af Microsoft Office Excel (Word) 2007 blev ikke udført.
    Office config
    Da jeg efterfølgende åbnede henholdsvis Word og Excel, var problemet stadig som oprindeligt beskrevet.

    Hvad kan jeg så gøre?

     

    Forummet 'PROGRAMMER' er lukket for nye emner og svar.