Malware

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  seniorproppen 7 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
john
Medlem

Jeg kører Windows 7 Ultimate. Efter sidste opdatering, dags dato, får jeg en malwareadvarsel fra Windows Defender. Det er en browsertilføjelse der hedder “Win32/SubTab!blnk”. Jeg bruger Defenders rensefunktion. den bliver fjernet, men mindre end et minut senere dukker den op igen. Så har jeg foretaget fuld skanning med både “Malwarebyt Anti Malware” og med IObit Malware Fighter. Ingen af disse programmer finder noget. I forklaringen i Windows Defender ser det ud til at det har noget med Google Chrome at gøre, hvorfor jeg også afinstallerer Google Chrome.

Inngen af mine bestræbelser har givet resultat. Advarslen fortsætter med at dukke op med få sekunders mellemrum. Beskeden er som følger (der er fundet potientiel skadelig software).

Hvad gør jeg? er det en seriøs trussel eller kan den ignoreres.

Med venlig hilsen

John  


seniorproppen
Abonnent

    Til John

    Start med at lave en ny sikkerhedskopi af hele harddiskens indhold.

    Indlæs en sikkerhedskopi der er lavet før den opdatering, der muligvis er årsagen til dine problemer.¨

    Ryd op på computeren, d. v. s. kør en omgang ‘Diskoprydning’ på C:-drevet, defragmenter harddiskens partitinner, mapper og filer.

    Hent og installer gratis-programmet IObit Advanced System Care 10 og lad det gennemgå computeren for fejl og mangler.

    Når computeren er næsten som ny laver du en ny sikkerhedskopi.

    Find hvilket nummer den eller de tviivlsomme opdateringer havde.

    Gå ind på Microsoft’s hjemmeside for at se om du kan finde nogen supplerende oplysninger om de opdateringer, der tlsyneladende var årsagen til de nævnte fejlmeldinger.

    Prøv stille og roligt at installere en opdateing ad gangen for at se hvilken opdatering, der er årsagen til dine problemer.

    send mig en tilbagemelding uanset om du er nået hertil eller er rendt ind i andre problemer.

    <md venlig hilsrn – 🙂

     


    john
    Medlem

      Hej!

      Tak for svaret, men defragmentering frarådes jo når hardwaren i komputeren er en SSD. Det nævnte program fra IObit har jeg kørt, som jeg nævnte. Systemgenopretning kunne ikke lade sig gøre, MEN (selvom jeg havde prøvet genstart og helt nedlukning og start igen adskillige gange) hjalp det ikke. Til gengæld efter komputeren havde stået slukket natten over og jeg startede den op den næste dag, var problemet tilsyneladende løst, og jeg har ikke set det siden. Min mistanke går også på, at noget i den nævnte opdatering, er gået galt, og jeg opdaterer ikke manuelt, det lader jeg Microsoft styre.

      Men tak alligevel

      Forummet 'SIKKERHED' er lukket for nye emner og svar.