Google Cloud Print.

Løst
Dette emne indeholder 9 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
user-590836
Abonnent

Jeg har to computere med Windows 10. Den ene er opdateret fra Windows 8. Der er tilsluttet en printer til den nyeste, og da jeg læste i jeres blad nr. 9 om “Google Cloud Print,” tænkte jeg, at så kunne jeg udskrive fra begge computere.

Jeg har sat min printer op som beskrevet i bladet, og jeg kan også udskrive fra Chrome og ved at uploade en fil til Google Cloud, men ellers virker det ikke. Skulle jeg ikke kunne vælge printeren, der er tilsluttet den nyeste computer, når jeg klikker på “Udskriv?” Printerens navn kommer ikke frem. Jeg er logget på min Google-konto. Skal den computer med printeren tilsluttet også være logget på.

Hvad kan jeg gøre for, at det kommer til at virke?

Med venlig hilsen

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Rigtigt, det aspekt er ikke behandlet i artiklen, men det er muligt, blot du installerer den nødvendige driver. Derefter kan du vælge Google Cloud Printer som vist i dette skærmskud:

    https://tools.google.com/dlpage/cloudprintdriver

    Driveren kan hentes og installeres direkte fra den side, hvis du ser den i Chrome.


    user-590836
    Abonnent

      Hej Henrik Clausen!

      Tak for svaret!

      Nu har jeg prøvet at installere Google Cloud print-driver fra Chrome på den gamle computer, men det vil ikke lykkes. Det er da den gamle computer, driveren skal installeres på? Jeg kan for øvrigt ikke se noget skærmskud.

      Hvad gør jeg mon forkert, eller kan der være noget galt med computeren, siden det ikke vil lykkes at installere driveren?

      Med venlig hilsen

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hmm, installationen slog faktisk også fejl på min PC. Det vil jeg underøsge nærmere.

        Det skærmskud, jeg nævnte, er ikke vedlagt sagen – det er på det Google-link, jeg gav. Det viser ikke noget kompliceret, blot at Google Cloud Print optræder i Windows på linje med andre printere, CutePDF og lignende. Det er det, der skal til for at man kan udskrive til Cloud Print fra et vilkårligt program på PC’en.

        Jeg undersøger problemet med driveren og vender tilbage.


        user-590836
        Abonnent

          Jeg ser frem til at få løst problemet.

          På forhånd tak!

          Med venlig hilsen

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Du skal også have XPS Essentials installeret:

            https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=11816

            Får du nogen fejlmelding i installationen? Min erfaring er, at den kan se ud som om den kører fast, men bagefter (efter genstart) optræder Google Cloudprinter alligevel i Windows’ printerliste – se skærmskud.


            user-590836
            Abonnent

              Der er ingen fejlmelding under installationen, der bare kører og kører, uden der sker noget, og der er heller ingen “Google Cloudprinter” sammen med de øvrige printere efter genstart.

              Med hensyn til  XPS Essentials: Er det til Windows 10? I givet fald, hvad skal jeg så vælge? For mig ser det ud til at være til XP og Vista.

              Med venlig hilsen

               

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Du har ret, XPS Essentials er kun nødvendig til ældre Windows-udgaver. Den er indbygget i de nye.

                Men den driver er strid. Et forslag er at prøve igen, og give den lang tid til at tænke færdig.

                Prøv også at gå ind i Kontrolpanel for at se, om den skulle optræde der allerede (se skærmskud). Hvis den er i listen, foreslår jeg at slette den, og så prøve installationen igen.


                user-590836
                Abonnent

                  Nu har jeg prøvet flere gange, og det ser ud til, at det endelig er lykkedes. Google Cloudprinter optræder nu sammen med de øvrige printere!

                  Tak for hjælpen!

                  Med venlig hilsen

                  HenrikClausen
                  HenrikClausen
                  Komputer for alle

                    Fint at det virkede – irriterende at installationsprogrammet opfører sig så underligt…

                    Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.