Installeret 1803 men system 1709

Løst
Dette emne indeholder 8 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  hpor¿823556 5 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
hpor¿823556
Abonnent

Når jeg ser i systemet, siger den, at jeg har version 1709, men i Windows Update står der, at jeg har installeret opdatering 1803. Ganske vist gik den første opdatering galt, men den skriver, at den anden gang, jeg førsøgte gik det godt. Hvordan får jeg mulighed for at installere 1803, når Update har registreret den som installeret? Jeg har heller ikke de nyheder, som der er i 1803.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Start med at køre fejlfindingsværktøjet for Windows Update fra Kontrolpanel. Det finder du i Foretag Fejlfinding, fjerde punkt under Kom i gang. Jeg vedlægger et skærmskud.


    hpor¿823556
    Abonnent

      Det så ud som om fejlfindingsværktøjet fandt noget, men jeg har efterfølgende søgt efter opdateringer, men der er ingen. Så det hjalp ikke, desværre.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Er der stadig det underlige misforhold mellem versionerne?

        Jeg går ud fra, at du for længst har genstartet din computer.


        hpor¿823556
        Abonnent

          Fejlfindingsværktøjet siger noget med “ventende opdateringer”, men når jeg anvender rettelsen, sker der intet. Og jeg har stadig misforholdet.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Ventende opdateringer?

            Hvad ser du i Windows Update – står der opdateringer i kø? Hvis det er tilfældet, foreslår jeg at installere en enkelt ad gangen. Det kan få hele striben til at installere sig, lidt efter lidt.


            hpor¿823556
            Abonnent

              Der er ingen opdateringer. Det er det, der er problemet. Hvis 1803 stod i kø, så installerede jeg jo den bare. Men den siger, at pc’en er fuldt opdateret.

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Godt. Prøv så at installere opdateringen manuelt fra denne side:

                https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10


                hpor¿823556
                Abonnent

                  Det var det, der skulle til. Tusind tak!

                  Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.