Mangler linie i opstartsbilled til at indtaste kode

Ikke løst
Dette emne indeholder 5 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 6 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Abonnent

Når jeg starter min computer mangler jeg linien hvor jeg kan indtaste min kode til computeren. Hvis jeg genstarter via knappen nederst i højre hjørne kommer billedet frem næste gang efter lang tid genopstart. Denne procedure bliver jeg nød til at foretage hver gang pc’eren har været slukket. Hvad kan jeg gøre for rette denne fejl??

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Start med foretage en kontrol af systemfiler og disk:

    1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik på Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

    2. Skriv kommandoen dism /online /cleanup-image /restorehealth og tryk Enter.

    3. Når kommandoen er afsluttet, skriv sfc /scannow og tryk Enter.

    4. Når sfc er færdig med at køre, skriv kommandoen chkdsk c: /f og bekræft, når du bliver spurgt, om kontrollen skal  gennemføres ved næste genstart.

    5. Genstart computeren og lad kontrollen af disken køre færdig.

    Vend tilbage, hvis ovenstående ikke løser problemet.

     

    Tak for svar.

    Windows skriver ved kørsel af: dism/online/cleanup-image/restorehealth -at der er en systemfejl 87??? se vedlagte.

    Windows kan godt køre den efterfølgende sfc/scannow

    Christian Bugge
    Christian Bugge
    Registreret bruger

      Der skal være mellemrum mellem de enkelte parametre i kommandoen, altså før hver skråstreg.

      Hej Christian,

      Tak for dit svar.

      Har forsøgt at køre ovennævnte beskrivelse igennem 2 gange dog uden at det løser problemet. Jeg har lagt mærke til at window ikonet på disktoppen kan jeg heller ikke blot klikke på, men må højre klikke på musen for at få programmerne frem. Om der er sammenhæng ved jeg ikke.

      Jeg har ligeledes tjekket min pc’er ud fra artiklen i bladet 8 / 2017 “Tjek selv din pc” – men fandt ikke nogen gule udråbstegn i enhedshåndteringen.

      Håber du har et godt forslag.

      mvh.

      Christian Bugge
      Christian Bugge
      Registreret bruger

        Hej igen

        Det er ikke umiddelbart til at sige, hvad der går galt. Det er ikke usandsynligt, at vi kan finde en løsning på problemet, og der er en hel række forskellige muligheder, vi kan gennemgå.

        Det kan imidlertid hurtigt blive en tidskrævende proces, og det er ikke sikkert, at det lykkes eller giver et optimalt resultat.

        Derfor kan en nulstilling af Windows 10 være den bedste løsning. Her geninstalleres hele systemet, men du kan vælge at beholde dine personlige filer, og efter nulstillingen skal du blot installere dine programmer: https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/4bf2674b-53b9-5fc5-7cd6-046a8eff49f2/reset-or-reinstall-windows-10

        Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.