Microsoft Edge lukker umiddelbart efter åbning

Ikke løst
Dette emne indeholder 9 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 timer, 21 minutter siden.
Oprettet af
Claes Agerup
Participant

Efter at have Installeret den seneste opdatering til Windows 10 – Windows 10 Creators Update, virker Edge ikke længere, idet den lukker umiddelbart efter, at jeg har åbnet den, hvorfor jeg nu må benytte Chrome?

 

Christian Bugge
Christian Bugge
Moderator

    Hej

    Prøv følgende:

    1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik på Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

    2. Skriv kommandoen dism /Online /Cleanup-image /Restorehealth og tryk på Enter.

    3. Når kommandoen er afsluttet, skriv sfc /scannow

    4. Genstart computeren, når kontrollen af systemfilerne er gennemfør.


    Claes Agerup
    Participant

      Kære Christian

      Jeg har fulgt din anvisning og efter punkt 2, kom der en fejlmeddelelse Error 0x800f081f. Herefter har jeg kørt punkt 3, men processen standsede efter 16% Scanning?

       

      Vedhæftede filer:
      You must be logged in to view attached files.

      Claes Agerup
      Participant

        Hej Christian

        Det er ikke let, at anvende FORUM:

        1. Selv om jeg afkrydser “giv besked om opfølgende svar via e-mail”, får jeg ingen mail?

        2. Når jeg klikker på mit profilsymbol og derefter klikker FORUM PROFIL kommer min profil ikke frem

        3. For at finde mine indlæg, må jeg skrive mit navn i søgefeltet for at finde et af mine indlæg og så derefter klikke på min profil.

        Alt i alt meget bøvlet

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Moderator

          Hej Claes

          Som bekendt har vi udskiftet det aldrende forum med en nyere version, og der er stadigvæk lidt børnesygdomme, som vi arbejder på at komme til livs. Vi er ved at undersøge problemet med de manglende e-mails.

          Kan du give mig den adresse, du når frem til, når du klikker på din profil (altså det der står i adressefeltet). Når jeg klikker på din profil, kommer jeg til http://forum.komputer.dk/users/claes-agerup/ og det ser umiddelbart ud til at fungere, som det skal.

          Christian Bugge
          Christian Bugge
          Moderator

            Med hensyn til Edge problemet, lyder det som om, der er gået noget galt i forbindelse med opdateringen af Windows 10. Jeg vil anbefale dig at nulstille Windows, fordi det med al sandsynlighed er den hurtigste og mest holdbare måde, at få Windows 10 til at fungere optimalt igen.

            Efter nulstillingen skal du installere dine programmer igen. Du kan vælge at beholde dine dokumenter og andre data, men det er alligevel altid klogt at sørge for en backup.

            https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/4bf2674b-53b9-5fc5-7cd6-046a8eff49f2/reset-or-reinstall-windows-10


            Claes Agerup
            Participant

              Hej Christian

              Jeg har også med stor tilfredshed bemærket, at min FORUM profil for første gang virkede for et par dage siden. Så det med at få mail, når der er svar på vores spørgsmål ordner sig nok også snart.

              Med hensyn til mine problemer med Edge, tror jeg det opstod, da jeg valgte tilføjelsesprogrammet OneNote Web Clipper til Edge. Edge virkede indtil da.

              Før jeg anvender dit forslag om at nulstille Windows, vil jeg først prøve at nulstille Edge efter metode 2 i dette link

              Fix: Reset Microsoft Edge on Windows 10

              Har du nogen kommentarer til dette?

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Moderator

                Hej igen

                Hvis problemet er opstået i forbindelse med installation af en udvidelse til Edge, er der gode chancer for, at det kommer til at virke igen med en nulstilling af Edge, som slår udvidelser fra.

                 


                Claes Agerup
                Participant

                  Kære Christian

                  Jeg har både nulstillet Edge og brugt det gendannelsespunkt, som Windows oprettede, da de kom med den seneste opdatering. Edge virker stadig ikke og starter kun op i et brøkdel af et sekund.
                  Det er lykkedes mig, at tage et skærmskud af siden (se vedhæftede)
                  Da mine amatør kvalifikationer ikke rækker videre, vil jeg høre, hvad du kan foreslå?

                  pt. anvender jeg Chrome

                   

                  Vedhæftede filer:
                  You must be logged in to view attached files.
                  Christian Bugge
                  Christian Bugge
                  Moderator

                    Hej igen

                    Så må vi prøve at geinstallere Edge på den “hårde” måde:

                    1. Start med at oprette et systemgendannelsespunkt: https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/e6bbddb0-9db4-4d88-9063-42c52c79a96e/create-a-system-restore-point

                    2. Åbn startmenuen, skriv %localappdata%\packages og tryk Enter.

                    3. I Stifinder, der nu åbner, klik Vis og sæt flueben ved Skjulte elementer.

                    4. Find mappen Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe, højreklik på den, klik Slet, og bekræft hver gang Windows beder om tilladelse. Hvis enkelte filer ikke kan slettes, klik Spring over.

                    5. Genstart PC’en.

                    6. Log på Windows, højreklik i nedereste venstre hjørne, klik PowerShell (admin), og bekræft.

                    7. Skriv cd %userprofile% og tryk Enter.

                    8. Kopiér og indsæt kommandoen Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose} og tryk Enter.

                    9. Hvis kommandoen resulterer i fejl, tag et skærmskud, som du vedhæfter i dit svar.

                    10. Genstart computeren, og prøv at starte Edge.

                    Du skal være abonnent for at skrive et indlæg