Efter at have Installeret den seneste opdatering til Windows 10 – Windows 10 Creators Update, virker Edge ikke længere, idet den lukker umiddelbart efter, at jeg har åbnet den, hvorfor jeg nu må benytte Chrome?
Hej
Prøv følgende:
1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik på Kommandoprompt (administrator), og bekræft.
2. Skriv kommandoen dism /Online /Cleanup-image /Restorehealth og tryk på Enter.
3. Når kommandoen er afsluttet, skriv sfc /scannow
4. Genstart computeren, når kontrollen af systemfilerne er gennemfør.
Kære Christian
Jeg har fulgt din anvisning og efter punkt 2, kom der en fejlmeddelelse Error 0x800f081f. Herefter har jeg kørt punkt 3, men processen standsede efter 16% Scanning?
Vedhæftede filer:
Hej Christian
Det er ikke let, at anvende FORUM:
1. Selv om jeg afkrydser “giv besked om opfølgende svar via e-mail”, får jeg ingen mail?
2. Når jeg klikker på mit profilsymbol og derefter klikker FORUM PROFIL kommer min profil ikke frem
3. For at finde mine indlæg, må jeg skrive mit navn i søgefeltet for at finde et af mine indlæg og så derefter klikke på min profil.
Alt i alt meget bøvlet
Hej Claes
Som bekendt har vi udskiftet det aldrende forum med en nyere version, og der er stadigvæk lidt børnesygdomme, som vi arbejder på at komme til livs. Vi er ved at undersøge problemet med de manglende e-mails.
Kan du give mig den adresse, du når frem til, når du klikker på din profil (altså det der står i adressefeltet). Når jeg klikker på din profil, kommer jeg til http://forum.komputer.dk/users/claes-agerup/ og det ser umiddelbart ud til at fungere, som det skal.
Med hensyn til Edge problemet, lyder det som om, der er gået noget galt i forbindelse med opdateringen af Windows 10. Jeg vil anbefale dig at nulstille Windows, fordi det med al sandsynlighed er den hurtigste og mest holdbare måde, at få Windows 10 til at fungere optimalt igen.
Efter nulstillingen skal du installere dine programmer igen. Du kan vælge at beholde dine dokumenter og andre data, men det er alligevel altid klogt at sørge for en backup.
Hej Christian
Jeg har også med stor tilfredshed bemærket, at min FORUM profil for første gang virkede for et par dage siden. Så det med at få mail, når der er svar på vores spørgsmål ordner sig nok også snart.
Med hensyn til mine problemer med Edge, tror jeg det opstod, da jeg valgte tilføjelsesprogrammet OneNote Web Clipper til Edge. Edge virkede indtil da.
Før jeg anvender dit forslag om at nulstille Windows, vil jeg først prøve at nulstille Edge efter metode 2 i dette link
https://appuals.com/reset-microsoft-edge-on-windows-10/
Har du nogen kommentarer til dette?
Hej igen
Hvis problemet er opstået i forbindelse med installation af en udvidelse til Edge, er der gode chancer for, at det kommer til at virke igen med en nulstilling af Edge, som slår udvidelser fra.
Kære Christian
Jeg har både nulstillet Edge og brugt det gendannelsespunkt, som Windows oprettede, da de kom med den seneste opdatering. Edge virker stadig ikke og starter kun op i et brøkdel af et sekund.
Det er lykkedes mig, at tage et skærmskud af siden (se vedhæftede)
Da mine amatør kvalifikationer ikke rækker videre, vil jeg høre, hvad du kan foreslå?
pt. anvender jeg Chrome
Vedhæftede filer:
Hej igen
Så må vi prøve at geinstallere Edge på den “hårde” måde:
1. Start med at oprette et systemgendannelsespunkt: https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/e6bbddb0-9db4-4d88-9063-42c52c79a96e/create-a-system-restore-point
2. Åbn startmenuen, skriv %localappdata%\packages og tryk Enter.
3. I Stifinder, der nu åbner, klik Vis og sæt flueben ved Skjulte elementer.
4. Find mappen Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe, højreklik på den, klik Slet, og bekræft hver gang Windows beder om tilladelse. Hvis enkelte filer ikke kan slettes, klik Spring over.
5. Genstart PC’en.
6. Log på Windows, højreklik i nedereste venstre hjørne, klik PowerShell (admin), og bekræft.
7. Skriv cd %userprofile% og tryk Enter.
8. Kopiér og indsæt kommandoen Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose} og tryk Enter.
9. Hvis kommandoen resulterer i fejl, tag et skærmskud, som du vedhæfter i dit svar.
10. Genstart computeren, og prøv at starte Edge.
Hej Christian
Med hjælp fra Microsoft fik jeg oprettet en ny konto, hvorefter Edge igen virkede perfekt