Efter den seneste opdatering af Windows 10 (til 1607) åbner Excel og Word nu i OneDrive. Dvs. hvis jeg f.eks. åbner et tomt dokument i Word og vil åbne et eksisterende dokument, som ligger under Dokumenter på mit C-drev, så åbner OneDrive/Dokumenter, når jeg klikker på “Åbn”-ikonet. Det samme gør sig gældende for Excel. Hvis jeg derimod klikker på Windows-ikonet i nederste venstre hjørne og derefter klikker på flisen “Dokumenter” kommer jeg rigtigt ind på “Denne PC/Dokumenter”. Jeg har altid haft excel-ikonet og word-ikonet liggende i værktøjslinjen og blot klikket på dem, når jeg skulle skrive et nyt dokument eller lave et nyt regneark.
Hvordan kan jeg tvinge min computer til at åbne eksisterende dokumenter i “Denne PC/ Dokumenter” i stedet for i OneDrive?
Med venlig hilsen
Leif
Hej
Sådan skifter du palceringen af dokumenter i Windows 10:
1. Åbn startmenuen, skriv lager, og klik på Standardlagringsplaceringer.
2. Skift indstillingen for de relevante emner til Denne pc (C:).
Tusind tak! Det løste mit problem!
Leif
Det var så lidt!