Problemer med opdatering til version 1607

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 7 år, 3 måneder siden.
Oprettet af
bbj48792310
Abonnent

Jeg kan ikke opdatere til version 1607. Windows melder tilbage, at “vi kunne ikke opdatere den systemreserverede partion”

Kender nogen til løsningen på dette problem

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej

    Der kan være flere årsager til fejlen. Den mest sandsynlige er, at den systemreserverede partition er for lille.

    Inden du går videre, er det en god ide at sørge for, at dine data er sikre, og oprette en gendannelsespunkt, for det tilfælde, at noget skulle gå galt: https://support.microsoft.com/da-dk/instantanswers/e6bbddb0-9db4-4d88-9063-42c52c79a96e/create-a-system-restore-point

     

    Windows 10’s indbyggede værktøj til partitionshåndtering, Diskhåntering, kan ikke altid klare opgaven, så jeg vil anbefale dig at bruge EaseUS Partition Master i stedet: http://www.easeus.com/download/epmf-download.html

    Sådan øger du størrelsen på den systemreserverede partition med Partition Magic:

    1. Installér og kør programmet. Husk at fravælge tilvalgsprogrammer under installationen. Du behøver heller ikke angive navn eller e-mail adresse.

    2. Højreklik på partitionen umiddelbart til højre for den reserverede systempartition, og klik på Resize/Move partition.

     

    3. I feltet Partition Size, angiv en værdi, der er 1000 MB lavere end partitionens nuværende størrelse.

    4. I feltet Unallocated Space Before angiv 1000 MB, og klik OK.

     

    5. Højreklik på den systemreserverede partition, og klik på Resize/move partition.

    6. Træk skyderen mod højre, og kontrollér at der står 0.0Unallocated Space Before og After, og klik OK.

    7. Kontrollér at den systemreserverede partition nu er cirka 1000 MB, klik på Apply, og bekræft.

    8. Bekræft, når du  bliver spurgt, om du vil genstarte.

     

    Inden du forsøger at opdatere Windows 10 igen, vil jeg anbefale dig at foretage en kontrol af disksystem og systemfiler. Du kan klippe-klistre kommandoerne herunder ind i kommandoprompt-vinduet:

    1. Højreklik i nederste venstre hjørne, klik på Kommandoprompt (administrator), og bekræft.

    2. Skriv kommandoen sfc /scannow og tryk på Enter.

    2a. Hvis kommandoen resulterer i en fejl, skriv dism /online /cleanup-image /restorehealth og tryk Enter.

    2b. Når DISM-kommandoen er afsluttet, kør da sfc /scannow igen.

    3. Skriv chkdsk c: /f og tryk Enter.

    4. Bekræft, når du bliver spurgt, om du vil gennemføre chkdsk-kommandoen efter genstart, og genstart computeren

     

    Hvis du støder på problemer, eller hvis din harddisk er partitioneret væsentligt anderledes end mit udgangspunkt i ovenstående, må du meget gerne vende tilbage med et skærmskud af Partition Master hovedvinduet, hvor jeg kan se alle partitioner.

    Forummet 'WINDOWS 10' er lukket for nye emner og svar.