Efter en virusskanning kan jeg ikke hente programmer fra Fordelszonen. Det går fint med at få kontakt med Fordelszonen, og jeg kan uden problemer logge på, og ved aktivering af HENT-knappen går processen i gang og jeg kan følge den procentvise udvikling, men når hele programmet er hentet (ved 100%) “spørger computeren” om HVILKET PROGRAM FILEN SKAL ÅBNES MED, hvorefter alt er borte. Jævnfør vedhæftede fil. Det hele gentager sig ved nyt forsøg. Hvad er der galt?
Jeg har deaktiveret antivirusprogrammet m.fl., men heller ikke dette hjælper.
Vh
Gyldenlak
jeg vil prøve at køre PC’en tilbage til et tidspunkt før virusscanning.
Hej Kurt,
Du burde kunne løse problemet med en lille ændring i registreringsdatabasen. Jeg har lavet en lille .reg-fil som klarer opgaven, som du kan hente her: https://drive.google.com/open?id=130qPi1YPz7nBwlW3n_CAnH6j4VBe2iHb
Hvis din browser forsøger at åbne filen (min Chrome vil gerne åbne .reg-filer som lydfiler, og forsøger at afspille dem), skal du klikke på download-knappen øverst til højre (pil nedad).
Med venlig hilsen
Christian
KFA
Hej Christian Bugge.
Jeg har nedtaget og kørt din reg-fil (processen forløb uden problemer), men desværre kunne det ikke løse problemet. Har du andre forslag?
Venlig hilsen
gyldenlak
Jeg har i dag (31 01 2018) tjekket min win 8.1 for fejl vha anvisningerne i KFA nr. 3 2018, og alle Windowsfejl er rettet, men stadig uden held. Jeg har derfor fortsat ikke glæde af KFA´s gode program-anbefalinger. Det er temmelig trist. Savner virkelig gode råd til udbedring af denne mystiske fejl.
Venlig hilsen
gyldenlak
Jeg har i dag (31 01 2018) tjekket min win 8.1 for fejl vha anvisningerne i KFA nr. 3 2018, og alle Windowsfejl er rettet, men stadig uden held. Jeg har derfor fortsat ikke glæde af KFA´s gode program-anbefalinger. Det er temmelig trist. Savner virkelig gode råd til udbedring af denne mystiske fejl.
Venlig hilsen
gyldenlak
Kære Gyldenlak,
Bruger du Internet Explorer? Kan jeg i så fald til at prøve med en anden browser for at se, om det gør en forskel?
Med venlig hilsen,
Steffen Nielsen
Komputer for alle
Hej Gyldenlak
Har du været inde i standardmappen Overførsler og set om dine eksekverbare programfiler (.exe) skulle være her?
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Ja! Der var intet.
Vh
Gyldenlak
Ja! Steffen Nielsen. Jeg bruger Internet Explorer, men det har ikke tidligere været problematisk. Kan filerne gemme sig som krypterede filer?
Vh
Gyldenlak
Det var en ældre sag, der dukkede op igen her. Lad mig lige rekapitulere:
Er problemet, at filerne hentet fra Fordelszonen bliver væk? Det kan have at gøre med at browseren gemmer filerne et uventet sted, eller at et hyperaktivt antivirusprogram (Malwarebytes?) sletter de hentede filer?
Jeg vil også foreslå at prøve med en anden browser (Chrome eller Firefox).