Problemer efter kloning. (Windows 7)

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Christian Bugge Christian Bugge 6 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
user-333809
Abonnent

Hej

Da jeg er løbet tom for plads har jeg købt en ny harddisk og lavet en klon af den gamle, på den nye.

Alt gik som det skulle, efter kloningen satte jeg den nye harddisk i PCen og den startede op uden problemer. Jeg kunne dog ikke komme ind i Windows Mail da den så meldte fejl. Ca. 5 minutter efter opstart kom en meddelelse ” Denne computer kører ikke ægte Windows” Det skulle så løses online. “Valider nu” stod der. Det prøvede jeg så med det program som blev downloade (legitcheck.hta) Programmet foreslår at jeg tjekket om Windows er aktiveret. Det er Windows og jeg har både produkt id og produkt nøglen. Så nu er jeg kørt fast, alt er prøvet men jeg får stadig en fejlmeddelelse om at computeren ikke kører ægte Windows. Windows update virker heller ikke. Hvad gør jeg nu? Har vedhæfter 3 filer men kan kun se den ene.

Mvh.

Finn

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej Finn,

    Prøv at køre diagnostikværktøjet fra Microsoft her: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

    Hvis det ikke hjælper, er der en række andre ting, vi kan prøve. Får du en fejlkode?


    user-333809
    Abonnent

      Hej igen

      Ja jeg får flere fejlkoder blandt andet disse to. “0xc8000247” og “0x8E5E0247”

      Jeg har vedhæftet Diagnostic Report (1.9.0027.0)

      Ved ikke om du kan få noget ud af den.

       

      Mvh.

      Finn

      Vedhæftede filer:
      1. Diagnostic-Report.pdf

      user-333809
      Abonnent

        Hej Christian Bugge

        Har kørt køre diagnostikværktøjet fra Microsoft den fandt problemer, man de kunne ikke rettes. Hvad er næste skridt? Jeg har lavet en klon med med jeres program men det fungere åbenbart ikke. Windows vil ikke godkende en klon af windows når den kommer over på en ny harddisk, heller ikke selv om det er samme pcer .  Men det er måske netop der problemet er.

        Mvh.

        Finn

        Christian Bugge
        Christian Bugge
        Registreret bruger

          Hvis du logger på med en lokal konto, kan problemet ligge der, fordi hardwareprofilen ikke længere stemmer overens med den, der er sammenkædet med din licens hos Microsoft.

          Hvis du har en Microsoft-konto, som du har brugt på computeren tidligere, er den sammenkædet med din licens, og du kan sandsynligvis løse problemet ved at logge på med denne i stedet for en lokal konto.

           

          Forummet 'WINDOWS (tidligere udgaver)' er lukket for nye emner og svar.