128 GB er blevet til 32 GB på USB nøgle

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  3509jkp 5 år siden.
Oprettet af
3509jkp
Abonnent

Hej

Jeg har en USB nøgle på 128 GB, som jeg på et tidspunkt lod windows installere opstartsprogram på.

Det ændrede formateringen til FAT i stedet for NTFS og størrelsen blev så 32 GB

Nu har jeg slettet alt på nøglen og formateret den med NTFS, men jeg har stadig kun 32 GB plads på den, jeg kan simpelthen ikke få lov at vælge andet.

Hvordan får jeg den tilbage til 128 GB?

På forhånd tak.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Du skal et spadestik dybere, for det er selve partitionen, der har den størrelse. At omformattere den til NTFS er godt, men ændrer ikke selve partitionens størrelse.

    Du kan bruge Windows’ Diskhåndtering til at udvide partitionen, men her vil jeg egentlig anbefale at bruge et bedre værktøj til sagen, nemlig EaseUs Partition Master:

    https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/systemprogrammer/easeus-parition-master

    Det har en god, grafisk brugerflade og gør det nemt at udvide partitionen – man trækker bare grænsen i højre side til USB-nøglens fulde størrelse. Og husker at klikke på Udfør for faktisk at få det gjort.

    Hvis det stadig driller, er du velkommen til at vedlægge et skærmskud med detaljerne.


    3509jkp
    Abonnent

      Hej Henrik

      Tak for svar.

       

      Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.