Chromecast "mister" forbindelse – problem ved kaffepause 😊

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  jytte franck 3 Ã¥r, 2 mÃ¥neder siden.
Oprettet af
jytte franck
Abonnent

NÃ¥r jeg streamer film fra f.eks. Filmstriben pÃ¥ min computer eller bare streamer programmer fra DR, sÃ¥ sker der sommetider det, at den “mister” forbindelsen, forstÃ¥et pÃ¥ den mÃ¥de, at hvis jeg f.eks. vil lave en pause (for at gÃ¥ ud og lave kaffe 😊), sÃ¥ kan jeg ikke pause udsendelsen, fordi den f.eks. har mistet forbindelsen – den kan f.eks. vise pÃ¥ computeren, at udsendelsen er et andet sted, end det jeg faktisk ser pÃ¥ fjernsynet. Jeg har sÃ¥ problemet, at hvis jeg slukker, sÃ¥ skal jeg til at finde ud af, hvor jeg var kommet til. Det kan naturligvis ogsÃ¥ lade sig gøre, men det er jo lidt bøvlet.

Hvis jeg f.eks. slukker for udsendelsen på computeren, så kan udsendelsen sommertider godt fortsætte på fjernsynet.

Jeg kan forstÃ¥ pÃ¥ min søn, at han sommetider har samme problem. Han bruger kun sin mobil – Iphone.

Hvordan løses det?

Mvh

Jytte Franck

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hmm, det lyder lidt kompliceret… Chromecast henter signalet direkte fra YouTube mm., ikke igennem telefon eller PC. Ville det hjælpe at sætte pause før forbindelsen kommer i farezonen ved at gÃ¥ væk fra TV / WiFi?

    Det lyder lidt som et problem med det trådløse netværk, i øvrigt.


    jytte franck
    Abonnent

      Tak for svaret, som jeg desværre ikke forstod så meget af. Men jeg allierede mig med min søn.

      Jeg prøver at spørge DR. Det er jo hos dem, jeg langt oftest har problemet. Måske har de en løsning på problemet.

      Og så er jeg jo lidt i tvivl om jeg så skal slutte den her, for ellers står det vel åbent til evig tid?

       

      Forummet 'ANDET COMPUTERUDSTYR' er lukket for nye emner og svar.