THOMSON BLU_RAY afspiller

Ikke løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 dage, 19 timer siden.
Oprettet af
gin-95df3cbfa9
Abonnent

Det hører måske ikke helt til Jeres spørgeboks, men jeg håber alligevel, at der kan gives svar på følgende:

Havde en Samsung DVD til indspilning og afspilning. Nu er den stoppet… Købte så en THOMSON BLU-RAY afspiller efter at have læst, at den skulle kunne afspille både DVD-R/RW og DVD+R/RW samt andre formater, som for mig er irrelevant.

Jeg har utrolig mange DVD’er af type DVD-R og DVD+R samt DVD+RW og DVD-RW.

Nu viser det sig, at den kan afspille DVD’erne med +RW og -RW men nægter at afspille alle mine DVD-R og DVD+R.

Er der et eller andet jeg kan gøre for at få den igang med at afspille de sidstnævnte???

Håber, at I kan hjælpe, da I (Henrik) har hjulpet mig med mange ting.

Mine bedste hilsener

Gin


kaj-emil
Abonnent

    Hej Gin

    Når du har købt en Blu-Ray afspiller, der lover, at kunne afspille DVD’er og ikke kán vil jeg anbefale, at du reklamerer, og får en anden.

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Hm. DVD-R og DVD+R er teknisk set enklere end -RW varianterne. Det burde ikke været et problem – og når det er det, gætter jeg på at læsehovedet til den bølgelængde er defekt. Jeg er enig med Kaj-Emil, det er en reklamationssag.


      gin-95df3cbfa9
      Abonnent

        Tak for svarene. Det bliver nok ikke let. Jeg har jo købt den i en butik, og det at jeg skrev til Jer om hjælp var, at jeg prøvede at komme ind på Thomsen’s webside for at spørge om tingene, men det var umuligt. Jeg tænkte, at det måske er, fordi jeg skal rette på et eller andet i opstillingen, men den lille guide, der fulgte med, er svær at få hoved og hale på. Da jeg bor i Frankrig, gør det jo heller ikke tingene letttere at skulle diskutere med en ansat i den butik, jeg købte den i…..

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Ja, det lyder lidt udfordrende…

          Det er butikken, der har garantiforpligtelsen, ikke Thomsen direkte. Hvis sprogbarrieren bliver for høj, er det nok en mere beskeden investering at købe et nyt drev.

          Du skal være abonnent for at skrive et indlæg