ASUS T100 museproblem

Løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  hansilind2 5 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
hansilind2
Abonnent

Windows-udgave på pc’en: Windows 10 Home version 1809

Jeg har fået en Logitech M535 bluetooth mus, som skal bruges sammen med min bærbare ASUS T100.

Jeg havde i efteråret  ASUS T100 med på ferie i Grækenland i én uge, og da virkede den perfekt hver eneste dag.

Siden da viser ASUS T100 slet ikke noget musikon når den startes op. Det vil sige at jeg faktisk både har problemer med at hverken musepladens musemarkør eller Bluetooth Musemarkøren virker.

Når jeg tjekker Windows-instillinger, Enheder står der at ”Bluetooth Mouse M336/M337/M535” er tilsluttet.

Men når jeg bevæger musen sker der intet. Enten vises musen ikke, eller også bevæger den sig ikke.

For at få den til at fungere fjerner jeg Bluetooth musen under indstillinger, og tilføjer den igen.

Så kan jeg få den til at virke, når jeg bruger Word eller Excel, men hvis jeg f. eks. kører PatchMyPC, starter programmet godt nok op, men musen ”dør”. Dvs, museikonet forbliver på skærmen, men jeg kan hverken bevæge ikonet med den trådløse eller på musepladen.

Det samme sker hvis jeg bruger musen til at gå ind i indstillinger.

Først når jeg tilslutter en mus i USB porten, kan musemarkøren igen bevæges.

Den nyeste driver til Bluetooth musen er installeret.

Har i nogen forslag til hvad der kan løse problemet?

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Min mistanke er, at Windows slukker for Bluetooth for at spare strøm. Det er der en indstilling til.

    Højreklik på Start-menuen og vælg Enhedshåndtering. Udvid punktet Bluetooth.

    Højreklik på Bluetooth adapteren og vælg Egenskaber.

    Klik på fanebladet Strømstyring, der bør indstillingen være. Slå den fra, og se om det løste problemet.


    hansilind2
    Abonnent

      Tak for svaret Henrik Clausen. Du har fuldstændig ret. Det må være det der drillede, for efter dine anvisninger fungerer den trådløse mus igen.

      Mange tak for hjælpen.

      Hans Kurt Nielsen

       

      Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.