Windows-udgave på pc’en: Windows 10 Pro
Beskrivelse af problemet:
Med mellemrum kommer der pludselig blå skærm og med følgende besked: “Computeren stødte på et problem og skal genstartes. Vi skal lige have indsamlet fejl oplysninger og derefter genstarter vi for dig. Stop kode: “System Service Exception” hvad gik der galt “NETIO.SYS”
Så genstarter computeren og så kan det hele gentage sig igen op til flere gange eller også kan der gå lang tid (flere uger) inden det kommer igen.(vedhæftet billede: blå skærm_1).
Her i dag kom der så igen blå skærm, men med ny Stop kode: “System thread exception not handled” hvad gik der galt “vsdatant.sys”
hilsen den bekymrede PC bruger
NB.: Jeg har foretaget scanning for både virus, malware m.m. uden det gav noget.
Det her lyder ikke spor godt… Den blå skærm er altid et tegn på, at noget er alvorligt galt.
Det kan være et problem i elektronikken, for eksempel harddisken. Hvis det ligger der, skal pc’en på værksted.
Inden da kan du skanne harddisken for fejl, eller lave en nulstilling af Windows (punkt 2.1 her):
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Hej
Har selv haft problemet, men det er løst nu.
Prøv at se dette tidligere indlæg.
http://forum.komputer.dk/forum/windows-10/emne/window-10-paa-baerbar-pc/
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej, har endelig fået løst problemet, da jeg skiftede anti-virus program forsvandt alle fejlmeldingerne og den blå skærm.
Afinstallerede Bit-Defender og installerede i stedet for Panda anti-virus, nu kører alt i skønneste orden
Med venlig hilsen
Ork51
BitDefender..?
Det overrasker mig, for det er normalt et meget stabilt program. Det vil jeg huske på.