Excel – adobe

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 3 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Registreret bruger

Windows-udgave på pc’en:
Beskrivelse af problemet:

Der er tilsyneladende kommet nogle opdateringer af office pakken. Jeg har abonnement på office 365.

Opdateringerne betyder, at jeg ikke længere kan åbne excel/word via proceslinien. Via søgeknappen i Windows søgte på office.

Her fandt jeg så excel – word mv. Jeg trykkede på en af de filer, som jeg har i excel (som jeg hovedsageligt arbejder med) og her fik jeg at vide, at jeg kun kunne åbne filen ved at gemme filen i One-drive, som jeg så efterfølgende kun kan komme på via mail.

Kan det være rigtigt, at jeg fremover skal åbne min mail, herefter gå i One-drive for så at åbne en excel/word fil?

Det samme gælder adobe reader.

Ole Porup

PS. Jeg har nu geninstalleret i office-pakken uden, at der er sket ændringer. Jeg kan stadig ikke åbne excel/word fra proceslinien. Jeg kan åbne ex. excel fra one-drive. Den excel version, som jeg så kan arbejde i, er en dårligere version af den, som jeg normalt bruger.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Nej, det kan naturligvis ikke passe.

    Nu er der jo flere spørgsmål i det her, så lad os tage det lidt ad gangen.

    Det ser ud som om associationerne mellem filer og programmer har taget skade. Det kan løses forholdsvis enkelt. Tag en PDF-fil, højreklik på den, vælg Åbn med, og derefter Vælg en anden app.

    Det giver et vindue, hvor du kan vælge hvilket program du vil åbne PDF-filer med. Vælg Adobe Acrobat Reader DC, og sæt flueben i feltet Brug altid denne app til at åbne .pdf-filer. Klik på OK.

    Du kan gøre det samme for Excel-filer. Så burde problemet være løst. Her er et skærmskud:

    Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.