Google toolbar vil ikke oversætte, der er sat flueben i rubrikken oversæt (altid fra engelsk), jeg har haft toolbar afinstalleret og geninstalleret, alligevel skriver den blot, “Oversættelse er i gang” og der bliver den stående i time/døgnvis uden der sker mere.
Hvilken browser bruger du?
Hvis det er Internet Explorer, vil jeg foreslå at nulstille dens indstillinger. Det gør du i et underpunkt til Windows’ generelle internetindstillinger, jeg vedlægger et skærmskud, der viser det.
Jeg bruger Internet Explorer og XP Pro, men desværre hjalp det ikke at nulstille den.
Med venlig hilsen
Svend
Har du en ekstra firewall installeret, der kunne blokere datatrafikken fra den?
Ikke mig bekendt, når jeg ser under sikkerhedscenter, har jeg Microsoft Firewall, som er slået til.
Med venlig hilsen
Svend Thomsen
Problemet kan faktisk ligge et helt andet sted, nemlig i Flash Player. Test den her:
http://www.adobe.com/software/flash/about
Du kan hente den nyeste version (11.7) her:
http://get2.adobe.com/flashplayer
Prøv det, og se om det får Google-oversættelsen til at fungere igen.
Jeg har version 11.7.700.202 installeret (geninstalleret) men jeg får stadig ingen oversættelse. På et tidspunkt var der en ekstra linie med ordlyden: Oversættelse mislykkedes på grund af en serverfejl, men denne linie er væk igen.
Med venlig hilsen
Svend
Det er da en sejlivet fejl!
Er det specifikt for bestemte sider, eller sker det på alle?
Har du prøvet med en anden browser, fx Firefox?
Hej Henrik.
Det sker på alle sider, jeg har ikke prøvet en anden browswe, da jeg er en gammel mand, som helst vil bruge det kendte. så jeg håber stadig på en løsning på et tidspunkt.
MVH
Svend
Hej igen.
Jeg har forsøgt med Google Crome, her får jeg næsten samme svar nemlig: Oversættelse mislykkedes på grund af en serverfejl Prøve igen, og så fremkommer der et nyt billede med: Din Pc er i dårlig form” prøv en scanning med REG Clean Pro, som viser 0 fejl hele vejen igennem, så jeg kom ikke nærmere en løsning på mit problem.
MVH
Svend
For at tage det sidste først:
Reklamen for Reg Clean Pro er i bedste fald vildledende, og bør ignoreres.
At prøve med en anden browser er et vigtigt led i fejlfindingen, for det hjælper til at spore, om fejlen ligger i browseren eller et andet sted undervejs.
Chrome kan i øvrigt oversætte automatisk uden værktøjslinjer, for det er Googles egen browser. Skal jeg forstå at det heller ikke fungerer?
Jeg har to ret forskellige mistanker i øjeblikket:
1) Har du en usædvanlig form for internetforbindelse, der kunne give problemer?
2) Computeren kan være ramt af en virus, der generer internetforbindelsen. Jeg foreslår at scanne den igennem med Microsoft Safety Scanner, som vi har beskrevet i nyeste nummer af Komputer for alle.
Hej Henrik
Tak for svaret, min internetforbindelse er fra Yousee sammen med min fjernsynspakke, og den fungerer upåklageligt på alle andre måder.
Jeg har scannet med Microsoft Safty Scanner, som beskrevet, og der var ingen fejl,
Som jeg skrev, har jeg forsøgt med crome, som heller ikke vil oversætte, så jeg må stadig bruge den gammeldags ordbog.
Med venlig hilsen
Svend
Hej igen.
Jeg er kommet i tanker om, at jeg har måttet skjule en opdatering til min computer : Microsoft .NET Framework 3.0: x86 Language Pack (KB928416)
som den hver gang skriver mislykkedes, og den fil har jeg i lang tid haft skjult, så jeg ikke får den frem hver dag, når jeg henter opdateringer bl.a. til Microsoft Security Essentials, men jeg åbnede den igen i dag, for igen at konstatere, at den ikke vil lade sig installere, og den i opdateringsoversigten er noteret som “mislykkedes”. et problem som jeg tidligere har forsøgt at få løst, men til sidst fik at vide, at jeg skulle sætte flueben i, at den skulle skjules.
MVH
Svend
Aha, det var interessant – .NET skal naturligvis opdaters ordentligt, det bruges af mange forskellige programmer.
Jeg foreslår at hente og installere den nyeste fulde installation, der ligger her:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=21
Kør så Windows Update, og se om der stadig er opdateringer, der fejler.
Det har jeg prøvet, filen bliver hentet, men installation mislykkedes.
Når jeg slår op på tilføj/fjern har jeg 94 linier med “NET Framwork” fra version NET Framework 1.1 over Net Framwork 2 – 3 og 3,5 til Net Framwork 4 Extended DAN sprogpakke med diverse Service Pack og opdateringer. Skal alle disse programmer fjernes før jeg prøver den foreslåede installation, eller hvor meget skal der være installeret?
Med venlig hilsen
Svend
.NET findes i dag i to hovedversioner:
Version 3.5, der indeholder alle tidligere udgave, også 1’er og 2’er versioner.
Version 4.5, der er den nyeste og mest avancerede version.
De kan begge hentes på Microsofts hjemmeside her:
Jeg vil foreslå at fjerne alle de gamle versioner, og så installere netop 3.5 og 4.5.