Kan ikke finde ekstern drev efter Windows opdatering i dec. 2019

Løst
Dette emne indeholder 6 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  finnhl 4 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
finnhl
Abonnent

Windows-udgave på pc’en: 10
Beskrivelse af problemet: Efter en windows opdatering i dec. 2019 kan jeg ikke finde mit eksterne TOSHIBA drev.

Kan ikke se det i diskhåndtering eller enhedshåndtering.

Drevet var tilsluttet under opdateringen. Jeg har engang set et eller andet sted at det kan have snydt Windows under opdatereingen.

Kan jeg geninstallere opdateringen fra dec. 2019 og hvordan gøres det??

Hvis det er nødvendig: hvordan nulstiller jeg Windows og hvad sker der med alt det jeg har på min PC.??

Min PC er en HP alt i en og er kun 3 md. gammel.

Hilsen Finn Halling Larsen

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Finn

    Hvilken type drev er det – en mekanisk harddisk, eller noget andet?

    Det kan også være at dine USB-porte mangler den rigtige driver. Det kan du se i Enhedshåndtering.


    finnhl
    Abonnent

      Hej

      Det er et TOSHIBA CANVIO HD BASIC 1 TB

      Når jeg klikker på USB-lagerenhed i enhedshåndtering svarer den: Denne enhed virker korrekt.

      Jeg har også søgt efter TOSHIBA i DENNE COMPUTER og det gav heller ikke noget positivt svar.

       

      Jeg kan heller ikke finde nogen drivere nogen steder, undtaget på “Mystiske” sider og jeg vil ikke have min nye 3 mdr. gamle pc ødelagt med alt muligt utøj.

      Hilsen Finn

       

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Fint, og du skal bestemt ikke eksperimentere med fremmede drivere. Hvis der ikke er nogle gule eller røde advarselstegn i Enhedshåndtering, fungerer driverne, og bør ikke ændres.

        Det er mystisk, at det eksterne drev ikke viser sig i Diskhåndtering. Det er ikke fordi det gemmer sig lidt længere nede ad siden, så du skal rulle lidt ned? Det ser sådan ud:


        finnhl
        Abonnent

          Hej

           

          Der står ikke noget længere nede.

          I stifinder plejer den at være lige under D-drevet.

          Hvis det er til nogen hjælp, så kan jeg godt se den på min gamle pc, der dukker den op lige så snart jeg har sat usb-stikket i.

          Hilsen Finn

           

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Er det  ikke Disk 1 i Diskhåndtering? Det kunne se sådan ud.

            Der er en partition uden drevbogstav. Prøv at højreklikke på det, vælg Skift drevbogstav og sti…, og vælg et drevbogstav til partitionen.


            finnhl
            Abonnent

              Fantastisk, det hjalp – TUSINDE TAK for hjælpen

               

              Hilsen Finn

              Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.