Lenovo Z560 sort skærm..

Ikke løst
Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 2 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
l.n.m.s508371
Abonnent

Windows-udgave på pc’en: Windows 10
Beskrivelse af problemet:

Min bærbar Lenovo Z560 har ikke været tændt i rigtig lang tid.

Den har stået til opladning i ca. 24 timer.  Når jeg trykker på Powerknappen, lyser power og batteri dioderne i 5 sek.

Skærmen forbliver sort, der kommer ingen summen, eller anden lyde eller aktivitet fra den. Det samme gælder, når jeg har strømstikket i. Har tjekket stikket, ledningen… den fejler umiddelbart ikke noget.

Jeg har prøvet at gøre brug af NOVO knappen. Prøvet at trykke på power, hurtigt efterfulgt af ctrl, shift, windowsknap og B. Prøvet at trykke på power, efterfulgt at div F1, F2 OSV. Prøvet at dræne den for strøm, ved at fjerne batteriet og strømkabel lade den stå i 5 min. og holde powerknappen nede i 60 sek. efterfulgt at opstart med strøm.. men pcén virker desværre død.

Er der et sidste tip?

Er der intet jeg kan gøre?

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det lyder ikke godt – tilsluttet strøm skal den kunne starte, og vise noget på skærmen.

    Det lyder som om en kapacitor har tabt væsken, og det kan kun klares på værksted. Du kan forhøre dig hos Lenovo om det kan klares, og hvad det vil koste:

    https://support.lenovo.com/dk/da/

    Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.