Windows-udgave på pc’en: 10
Beskrivelse af problemet: Jeg har ikke lyd på min bærbare: OMEN by HP laptop 15 – hvad gør jeg?
Jeg glemte at nævne: at nu har jeg så slet ingen lyd!!
Det var værre. Jeg kan se, at driver-versionen er den nyeste for din model:
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/omen-by-hp-15-ce000-laptop-pc/15551437
Min mistanke lander på, at noget er gået i stykker i den lille, indbyggede lydforstærker, men det er en sag for et værksted. Alternativ kan du tilslutte et nyt lydkort til en USB-port. De koster ikke så meget.
Jeg er ved at komme mig over chokket!!
Du bedes nu redegøre for, hvorledes jeg kommer tilbage til udgangspunktet: jeg havde lyd i de eksterne højttalere via Phono-stikket (hedder det ikke sådan?)
Hvorledes får jeg installeret de elementer du bad mig slette?
Kør Windows’ indbyggede værktøj til fejlfinding af lyd. Det kan startes fra søgefeltet. Skriv “Afspilning af lyd” for at åbne den indbyggede guide. Den vil gennemgå alt fra driver til lydstyrke. Det er vigtigt at vælge den rigtige lydenhed i listen, når du sætter fejlfindingen i gang. De præcise trin længere inde i guiden afhænger af lydkortets egenskaber. Windows vil stille forslag, der passer til lydkortet i din pc. Sådan starter guiden:
Vedhæftede filer:
Jeg får dette svar – se vedhæftede.
Vedhæftede filer:
Alt tyder på, at driveren fungerer korrekt. Så vil jeg tro at det er en løs ledning eller en anden fejl i elektronikken, der har slukket for lyden.
Du kan få et værksted til at se på problemet, eller koble et nyt lydkort til en USB-port.
Da du ikke er i stand til at løse det oprindelige problem, bedes du nu fortælle mig, hvorledes jeg kommer tilbage til udgangspunktet: jeg havde lyd på de eksterne højttalere. Hvad skal jeg gøre, for at det til at virke igen?