Min harddisd nr 2 mangler.det er på 500 gb

Løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  gert1 5 år, 6 måneder siden.
Oprettet af
gert1
Abonnent

Windows-udgave på pc’en:10 home.
Beskrivelse af problemet:Jeg fik installeret windows ind på ny, i en pc forretning,da jeg kom hjem var windows 10 home på c drevet som virker,men min anden harddisk vises ikke i disk håndtering,disk 1 dynamisk fremmed står der og viser en gul trekant også,en anden ting er at da jeg afleverede den til pc manden var det med windows 10 pro som ikke kørte så godt.

Med venlig hilsen Gert.

jeakim_4hotmail.com

 

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Gert

    Tager du lige et skærmskud fra Diskhåndtering og vedlægger her?  Det vil gøre det nemmere for mig at se præcist, hvordan harddisken er sat op. Umiddelbart vil jeg forvente, at du kan fjerne den eksisterende partition og oprette en ny, men det vil være godt at se detaljerne.

    Og det er da noget sjusk, at du har fået nedgraderet din Windows! Heldigvis er det ganske nemt at opgradere:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/12384/windows-10-upgrading-home-to-pro

    Da du allerede har haft Pro-udgaven på denne computer, er processen simpel, og gratis.


    gert1
    Abonnent

      Hej.

      Tusinde gange tak for tipset,jeg ved ikke hvordan,men harddisken er fundet,tror jeg højreklikkede og opdaterede driver,det har fået bogstav G var før reparation  bogstav D,men det kan jeg affinde mig med.

      Det er sidste gang jeg bruger det pc værksted.

      Mange hilsener Gert

       

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hej Gert

        Det var godt at det faldt på plads så nemt.

        Et tip mere: Gå ind i Enhedshåndtering (højreklik på Start for at finde den), og se efter om der mangler drivere til andre ting i din computer. Der kunne gemme sig flere tilsvarende problemer.


        gert1
        Abonnent

          Tak for det tip,ingen advarsler,det ser ud til at alt derinde er i orden.

          Jeg brugte dit link til at få mit windows 10 pro tilbage,det virkede perfekt

          Mange tak, Hilsen Gert

           

           

          Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.