Nulstilling af gammel PC

Ikke løst
Dette emne indeholder 4 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  aise234 3 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
aise234
Registreret bruger

Windows-udgave på pc’en: Win 10
Beskrivelse af problemet: Jeg har en lidt ældre PC,som jeg,i tilfælde af “Break-Down af min nu anvendte,vil benytte midlertidigt.Men hvorledes kan jeg “tømme” (nulstille) ,så den gamle PC bliver fuldkommen “tom”? Spørgsmålet har vist

tidligere  været behandlet,men jeg kan ikke finde omtalen! Ville blive glad,hvis nogen kunne hjælpe mig!

Venlig hilsen

John 234

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Den nemmeste måde er at nulstille Windows, som beskrevet her:

    https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

    Nederst i listen er der en mulighed “Fjern alt”. Det er den, du gerne vil bruge.

    Hvis du har ekstra harddiske monteret, skal de muligvis formateres for at tømme dem. Det kan vi se på, når Windows selv er nulstillet.


    aise234
    Registreret bruger

      Hej,Henrik!

      Tak for dit hurtige svar.Men jeg har “ledt dig på vildspor”–idet Win-systemet på den gamle PC er Win-7!!

      Undskyld–men spørgsmålet er naturligvis stadig relevant!

      Stor tak for bladet–og til de vidende medarbejdere fra en mangeårig,tilfreds abonnent!

      Bedste hilsener John/aise 234

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        “Lidt ældre” – og Windows 7..?

        Spøg til side, min anbefaling holder stadig. Windows 7 er forældet, og uanset hvor pænt det var, er det nødvendigt at gå videre. Så brug vejledningen til at installere Windows 10 fra bunden, og tag dig af eventuelle ekstra drev derefter.

        Forhåbentlig har du stadig licenskoden til den gamle Windows? Det er ikke officielt bekræftet fra Microsofts side, men mange har erfaret, at licenskoder til Windows 7 også fungerer til Windows 10. Alternativt kan du købe en ny kode for 269 kroner – eller lade den ældre PC køre uden licens. Og ja, det kan man faktisk godt.


        aise234
        Registreret bruger

          Hej igen, Henrik!

          Tak for dit hurtige svar på min fejltagelse m.h.t. Win 7 og Win 10. Jeg har  forsøgt at gennemføre nulstillingen efter dine anvisninger,men uden held. Jeg regner nu med at kontakte min lille,lokale IT-mand,som tidligere har hjulpet mig med et par småting–han kan nok,for gode ord og en rimelig betaling, klare problemet!

          Tak for din indsats!

          Venlig hilsen John

           

          Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.