Ny SSD disk

Ikke løst
Dette emne indeholder 17 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af tips tips 12 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
mifani
Abonnent

har lige købt en Corsair force 120gb 600ata ssd til min pavilion dv9685eo med 2 hd pladser

prøvede først at klone den gamle hd men hver gang jeg skulle genstarte ville den først genstarte efter 5-10 forsøg lagde så derefter en ny win7 64 installation ind og tænkte det er det der skal til men ak det samme gentog sig og det blev næsten værre

har prøvet HP’s site men den siger jeg har de nyeste drivere til ata men det tror jeg ikke der står også udråbstegn i enhedshåndteringen ved basissystemenhed men den ka ikke finde nye drivere er min pc for gammel eller ka jeg få gang i nyerhvervelsen HJÆLP!!!

tips
tips
Registreret bruger

    Prøv hjemmesiden hos dem hvor SSD disken kommer fra.


    mifani
    Abonnent

      det gav ikke noget til mit problem

      tips
      tips
      Registreret bruger

        Jeg har monteret SSD harddisk i 2 forskellige computer, og det krævede jo ikke specielle driver og andvende en SSD harddisk fra Kingston, og både med Windows Vista og Windows 7 32 bit.

        Måske at dit problem ligger et andet sted, og hvis at du bruger samme sata stik i bundkortet som til den gamle harddisk, så burde det fungerer helt uden problemer.

         

        Har din computer fungeret korrekt med 64 bit i den gamle harddisk, og alt i computeren er kompatibel med 64 bit ?????????????????????????????????

         


        mifani
        Abonnent

          det er en bærbar pavilion med core 2 duo 2,2mhz og den virker fint med den

          gamle hd 64bit og på corsair’s site skriver de jo at ssd’en er bagud compatibel fra

          sata 3

          Hvis der er gule udråbstegn i Enhedshåndtering har du betydelige problemer med driverne, hvilket ikke er ualmindeligt efter installation af en almindelig Windows.

          Du kan hente drivere til din computer her:

          http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2100&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3631267

          Start med Chipset driver, hvilket sikkert udløser en genstart af computeren. Det vil formodentlig få en masse problemer til at forsvinde.

          Kig så i Enhedshåndtering igen, og hent drivere til alle de enheder, der stadig har gule udråbstegn. Der er ikke grund til at finde sig i et eneste af de bæster.

          Jeg ser ingen grund til at computeren ikke skulle fungere med din lynhurtige harddisk. Den har formodentlig SATA II (3 Gbit/S), hvilket også er meget hurtigt.


          mifani
          Abonnent

            jeg har opdateret de drivere tidligere det hjalp ikke der er stadig gule udråbtegn

            er det mon et win 7 / 64 problem det er jo en vista driver

            tips
            tips
            Registreret bruger

                           Prøv noget andet, glem hjemmesiden hos HP, det er jo kun Vista driver som at de har på lager.

               

              Prøv meget grundigt at aflure korrekt navn på cpu og gpu skærmkort osv.

               

              På hjemmesiden hos Nvidia og Intel og mange andre, ja de fabrikker som rent faktisk fremstiller indmaden til din computer.

               

              Ja gå ind på hjemmesiden hos dem og lav autoscan af dit system, og installerer de manglende driver til din computer.

               

              Men det kræver feks at du installerer et program i din computer som kan fortælle om alt installeret udstyr. feks. navn nr. og model på skærmkort og lydkort og CPU osv.

               

              Og så kan du enten manuelt eller at du laver auto scan af system på fabrikkens hjemmeside.

               

               Kik også øverst her i forum = drivers opdate direkte fra fabrikken = under tips og ide.

              Som udgangspunkt skulle Vista-drivere også fungere under Windows 7, da de to systemer er relativt ens, men HP har faktisk gjort det klart, at Windows 7 ikke understøttes på denne model – det var jeg ikke klar over. Her er HP’s officielle oversigt over Win7 kompatibilitet, hvor denne model ikke er med:

              http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01905906&cc=dk&dlc=da&lc=da&product=3631267

              Tilbage til driverne. Tips er på rette spor når han foreslår at gå direkte til producenternes hjemmesider. og jeg har kigget lidt nærmere på specifikationerne på din computer. På denne side er dens bestandele opført:

              http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01237296&tmp_task=prodinfoCategory&cc=dk&dlc=da&lc=en&product=3631267

              Her kan man se f.eks. at det er en Centrino T7500 CPU, et Nvidia GeForce 8600M grafikkort, og et Intel PRO/Wireless 3945ABG grafikkort. De to sidste kan der findes drivere til, men den vigtigste komponent – chipsettet – har jeg ikke identificeret endnu. Jeg vil foreslå spørge HP’s supprt om det.

                 

              mifani
              Abonnent

                nu har jeg gjort som Tips foreslog og opdateret inde hos intel og nvidia

                men jeg har stadig 2 gule udråbstegn ved systembasisenhed hvor findes de drivere 

                tips
                tips
                Registreret bruger

                  Har du installeret et program i din computer, så du kan se rigtig navn nr. og model på de enheder som der mangler driver til.

                   

                  Hvis ikke så prøv programmet  speccy, der fortæller om alt udstyr i computeren, eller andet program som kan fortæller korrekt navn på installeret udstyr.

                   

                  Hos piriform.com kan du hente programmet speccy.

                   

                   

                  [quote=mifani]

                  nu har jeg gjort som Tips foreslog og opdateret inde hos intel og nvidia

                  men jeg har stadig 2 gule udråbstegn ved systembasisenhed hvor findes de drivere.

                  [/quote]

                  Det er vigtigt, men uden adgang til detaljerede tekniske informationer om modellen kan jeg ikke svare på det.

                  Her vil jeg foreslå at du kontakter HP’s tekniske support, så de kan slå op, hvilket chipset computeren er baseret på. CPU- og grafikkort-model er ikke tilstrækkeligt.


                  mifani
                  Abonnent

                    Motherboard
                     Manufacturer Quanta
                     Model 30CB (U2E1)
                     Version Rev 1
                     Chipset Vendor Intel
                     Chipset Model PM965
                     Chipset Revision C0
                     Southbridge Vendor Intel
                     Southbridge Model 82801HBM (ICH8-ME)
                     Southbridge Revision B1
                     System Temperature 51 °C
                      BIOS
                       Brand Hewlett-Packard
                       Version F.5A
                       Date 03/22/2010

                    OK, et Intel chipset. På denne hjemmeside kan du finde frem til de drivere, der passer til det:

                    http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

                    Det skal køres på den computer, der har brug for driverne.

                    Det virker dog ikke på alle computere, selv hvis de har Intel chipset. Hvis den melder ‘Unknown’, har HP tilpasset komponenterne så meget, at Intel-programmet ikke kan finde de rigtige drivere til dem. I den situation er der ikke meget tilbage at gøre.

                    tips
                    tips
                    Registreret bruger

                                      Hvis at computeren køre dårligt og at der ikke kan findes de nødvendige driver, er der jo kun en løsning at bruge.

                                      Computeren skal tilbage til Windows Vista, og der er så en ting som er ganske udmærket, Vista kører super godt i en SSD harddisk, ja Vista bliver lynhurtig i en SSD harddisk, jeg har prøvet at have Vista i en SSD harddisk og det fungerer super godt.

                       

                       


                      mifani
                      Abonnent

                        den kører helt ok med den gamle HD på trods af udråbstegn jeg har ringet til ssd forhandleren han mente det var et bios problem som hp ikke vil løse jeg har opdateret til den nyeste bios ver. så jeg opgir ssd på den comp men tak for hjælpen

                        mvh Michael

                        Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.