PIN-kode problemer

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  user-333392 6 år, 1 måned siden.
Oprettet af
user-333392
Abonnent

Windows-udgave på pc’en: 1709
Beskrivelse af problemet: Når PIN-koden trykkes åbner computeren ikke hver gang, men giver følgende melding: “Noget gik galt (Kode 0 x 800 9002 d) Genstart din enhed for at se, hvad der kan løse problemet”. Efter en genstart fungerer PIN-koden igen et eller andet antal gange (Se dog senere).
Måske nogen har løsningen – eller samme – eller lignende problem.
Mit problem startede 7. eller 8. december 2017, og utrolig mange ting er forsøgt efter forslag via Microsoft Community og via Microsoft Support. Seneste forslag fra sidstnævnte var fejl i BIOS, som skulle opdateres til nyeste version. Efter samråd med Acer Support (computerproducenten) skulle/burde- opdatering af BIOS foretages på sælgers værksted. Pc.en indleveret med pågældende melding. Værkstedet fandt: ” System kan ikke boote”. Værkstedet har lavet følgende: “Din andre lagerenheder blev erstattet. Dit system software er blevet reinstalleret”. Tekniker oplyste: “System testet. Flash disk replaced. system recovered”.
Hjemkommet fra værksted og 1½ dags opdateringer er forskellen: Nu skal den genstartes op til flere gange inden ovennævnte fejl er rettet !!!
Hvem har mon løsningen (ny pc er ikke interessant).
Med venlig hilsen/havdrup

Christian Bugge
Christian Bugge
Registreret bruger

    Hej,

    I mange tilfælde kan du løse problemet ved at fjerne og tilføje pinkoden igen:

    1. Åbn startmenuen, skriv pin og klik Konfigurér login med pinkode.

    2. Klik Fjern under Pinkode.

    3. Genstart computeren og log på med dit kodeord.

    4. Åbn igen startmenuen, skriv pin og klik Konfigurér login med pinkode.

    5. Klik Tilføj under Pinkode og tast dit kodeord.

    6. Angiv den ønskede pinkode, gentag og klik OK.

    7. Genstart computeren.

    Hvis det ikke virker i første omgang, så prøv at genstarte et par gange, og se om det begynder at virke hver gang.


    user-333392
    Abonnent

      Hej Christian Bugge.

      Takker mange gange for din interesse og forslag. Den af dig beskrevne fremgangsmåde har jeg med held brugt på anden computer, og var noget af det første, som jeg forsøgte her, men nej! – det virkede ikke.
      Efter oprettelsen at mit ovenstående indlæg, har jeg igen haft Microsoft Support i gang – fjernsupport i 2 ½ time, hvorunder det lykkedes at “fikse” den ene af de 3 konti (administratorkontoen), medens de 2 brugerkonti fortsat gik i “udu” med samme tekst som tidligere, men nu med fejlkoden 0 x 80070032. Hos Microsoft skulle problemet – og dettes evt. løsning – drøftes i et større forum inden fortsat support-forsøg, så håbet lever videre (den virker til gengæld upåklageligt med adgangskoden)

      Med venlig hilsen/havdrup
      Hvorfor har KfA mon ændret min mangeårige identitet til user-333392?

       

      Forummet 'DIN PC' er lukket for nye emner og svar.