Jeg har installeret ‘em client’ på min Windows 10 maskine. Den er delt op til 2 brugere. på hver deres skrivebord er der adgang til programmet ‘em client’. Her hentes to forskellige mailadresser ned fra Yousee’s server, hvordan adskiller man de to adresser, så hver bruger kun får meddelelser via deres egen mailadresse.
Det skal programmet faktisk klare selv, forudsat at I er logget ind på hver sin Windows-bruger.
Du kan se placering af em Client filerne her: Menu > Tools > Settings > General > Storage
En anden mulighed er at bruge IMAP, så hver konto arbejder direkte på udbyderens postserver. Det har også den fordel, at posten automatisk vil være synkroniseret til telefon / tablet.
Hej Henrik
Først, IMAP dutter vist ikke på en YouSee-server.
Begge brugere ligger i deres egne paths;
Person 1 = C\Users\person-1\AppData\Roaming\eM Client
Person 2 = C\Users\person-2\AppData\Roaming\eM Client
Jeg har delvis løst problemet med Regler. Her måtte jeg så oprette en undermapper begge steder, til at placere de mails der var uvedkommende. Der fandes tilsyneladende ikke en mulighed for, kun at hente den ene adresses mails. Der var kun mulighed for at gøre noget, når meddelelsen var modtaget. Altså flytte den ned i nævnte undermappe.
Hilsen Kjeld/kbjvest
Hej Kjeld/kbjvest
God dokumentation du har vedlagt.
Et installeret program som f.eks eM Client må ikke være i Roaming både i Person-1 og Person-2, det forvirrer eM Client.
Roaming viser et program, der er installeret af én bruger.
Jeg viser her hvad der menes.
Eksemplet er taget fra en computer, jeg købte i 2012.
Den er opdateret til Win.10 ver.1909.
Der er installeret 2 brugerer Kaj-Emil og Lisbet. Lisbet har aldrig brugt sin del, så den står urørt fra 2012.
Kaj-Emils del:
Lisbets del:
Bemærk her at AppData ikke eksisterer, og der ikke er mapper/programmer under Roaming.
Installeres der et program under Lisbet vil AppData vises i stien, og programnavnet vil blive vist under Roaming.
Du har “muligvis” installeret eM Client både under Person-1 og Person-2, og det er en fejl.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Vedhæftede filer:
Hej Kjeld/kbjvest
Der er en tilføjelse. Jeg fik ikke fortalt, at begge brugeres (Kaj-Emil og Lisbets) mailkontoer virker upåklagelig i eM Client mailprogrammet.
Jeg fortæller lidt om, hvad jeg gjorde.
Jeg gik ind på brugeren Lisbet, hvilken brugerkonto som sagt ikke var åbnet siden 2012, og computeren gik i gang med at opdaterer Lisbet til Win.10. Computeren var opdateret til Win.10 ver.1909, men den gik lige igennem den nævnte procedurer.
Da det var overstået, gik jeg ind i Start og rullede ned til eM Client (programmet lå ikke på skrivebordet) og åbnede det.
Derefter satte jeg eM Client op med udseende sprog o.s.v., og installerede en ny mailkonto, havde absolut ingen problemer.
Jeg undrer mig lidt over, det du skrev:
Først, IMAP dutter vist ikke på en YouSee-server.
Kører du POP-3 på din server? og skulle YouSee ikke kunne kører IMAP?
Hvis Henrik Clausen læser med, kunne jeg godt tænke mig, at hører hans mening.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil