Midt i en komprimering af Outlook Express genstartede min computer.
Efterfølgende kom der to beskeder da jeg prøvede at åbne Outlook Express:
1) Outlook Express kan ikke startes. Programmet kunne ikke åbne meddelelseslageret i Outlook Express. Computeren har ikke mere hukommelse eller disken er fyldt op. Kontakt Microsoft support for at få yderligere vejledning.
2) Outlook Express kan ikke startes, fordi MSOE.DLL ikke kan initalisers. Outlook Express er muligvis ikke installeret korrekt.
Jeg har kørt chkdsk c:/r uden held.
Hvad kan jeg gøre?
Med venlig hilsen
Helle Green Nielsen
Der er tydeligt opstået fejl inden i DBX-filerne, da computeren genstartede. Det er udmærket at have kørt chkdsk, men der skal mere til at løse denne opgave.
Der findes forskellige værktøjer til at reparere databaserne i Outlook Express, men de fleste er shareware, men her er en enkelt gratis titel:
http://www.mt-solution.ca/outlook-express-recovery-software/index.htm
Det skal registreres, men det er gratis. Download sektionen er her:
http://www.mt-solution.ca/download.htm
Før jeg fandt dette var jeg forbi en hel stribe shareware programmer til at reparere Outlook Express databasen, som du kan prøve hvis ovenstående ikke løser opgaven. De koster fra 75 til 300 kroner, men kan alle prøvekøres før registrering, så du ser om du får noget for pengene.
Et fornuftigt program er OE-Mail Recovery ($27):
http://www.oemailrecovery.com/outlook-express-recovery.html
Et andet er Easy Outlook Express Repair:
http://www.mail-repair.com/faq.html
Et simplere, men også effektivt program er DBXtract ($14):
http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx
Advanced Outlook Express Repair er formodentlig det bedste, der findes. Prisen er dog derefter: