Jeg har installeret programmet og fået udleveret licensnøgle (gratis) problemet er at når der er gået en dag eller to kræves aktivering af licensnøgle. Ydeligere så tror jeg at jeg “misser” nogle mail beskeder ved at programmet ikke er aktivt.
Håber at nogen derude kan hjælpe
ernon
Hej Ernon
Jeg har på 2 computerer (stationær og bærbar) installeret mail-programmet eM Client, hvilket program jeg er udmærket tilfreds med.
Jeg havde dog i starten et problem, der meget tangerer dit med mange fejlmeddelelser af forskellig slags, når maskinerne havde stået et stykke tid med eM Client Aktivt uden at være anvendt.
Som standard er eM Client Aktivt til start. I et “lyst” øjeblik fandt jeg på, at Deaktiverer det i Start på følgende måde:
- Højreklik på Luppen på Proceslinien og vælg Jobliste. Vælg herefter fanebladet Start og gå ned til Em Client og tryk på Deaktiver nederst til højre.
Hvis du ikke kan se Start, vælg da Flere oplysninger nederst til venstre.
Det hjalp jeg har ikke siden fået idelige fejlmeddelelser, og forøvrigt lukker jeg altid ned for programmet eM Client, når jeg er færdig med at bruge det, så virker programmet perfect.
Du skal ikke være bange for at miste mails, de bliver på din server, indtil du selv sletter dem.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj Emil
Jeg gør som du beskriver, men eM-Client er ikke på listen over programmer i Joblisten (heller ikke når jeg har åbnet cM-client). Det med “Gratis” ved jeg rigtig hvad jeg skal mene om ?
Jeg må nok indstille mig på at finde et andet mailprogram. Jeg takker for din hjælpsomhed.
ernon
Hej ernon
Tak for tilbagemelding.
Til orientering er det gratisudgaven, jeg har installeret på 2 computerer.
Prøv at gå ind i Start og ned til E og se her om eM Client er installeret.
Et andet godt mail-program, jeg kan anbefale, er Mailbird, det kan hentes i Fordelszonen (med instruktion) her:
https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/mailbird
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Jeg har konstateret at programmet er installeret som andre programmer er det.
Hej Kaj Emil
Jeg tror at jeg har fundet årsagen til at eM Client kræver at opdatere licensnøgle ret tit.
Det skyldes at jeg har installeret programmet på to andre komputere,
Jeg søgte på nettet og der oplyses om at programmet kun er til en enhed.
tak for hjælp ernon
Hej Ernon
Tak for tilbagemelding.
Grunden til, at jeg kan kører med eM Client på flere maskiner er så, at jeg kører med flere licenser (én for hver maskine).
Tak skal du have for oplysningen, men fortæl mig lige, virker det nu? er du sluppet af med fejlmeddelelsen?
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Lad mig lige høre, hvordan dette spørgsmål landede?
Licensnøglen skal ikke bare hentes, den skal også indsættes i em Client. Har du gjort det?
Og som Kaj-Emil nævner, bliver posten roligt liggende hos din internetudbyder, indtil du henter dem. Der er ingen grund til at du har postprogrammet kørende hele tiden, der går ingen post tabt.
Problemet er løs efter jeg har slettet eM Client på de to komputere og har erstattet de to med programmet ” Mozilla Thunderbird”
Kaj Emil du skriver at du har flere lisencer (en til hver maskine) Mit spørgsmål er om du skal have tre forskellige mailadresser (en til hver maskine) ?
hilsen ernon
Hej Ernon
Tak for tilbagemelding.
Ja jeg har flere mail-adresser ialt 6, og der er én mail-adresse knyttet til én licens på hver maskine.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil