hvordan sletter jeg 34000 mails på windows live mail

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  hardy4 3 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
hardy4
Abonnent

jeg bruger windows live mail og har efterhånden fået 34000 mails og kan ikke finde ud af at slette dem på andre måder end enkeltvis eller grupper fra samme afsender

er der en måde

og så får jeg jævnligt en fejlmelding som her

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen [email protected]. Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid.

Server: ‘pop3.mail.dk’
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F
Protokol: POP3
Port: 995
Sikker (SSL): Ja

 


kaj-emil
Abonnent

    Hej hardy4

    Når man har oprettet en mail-konto, er der to muligheder for at sende og modtage post.
    Man kan gøre det via ens Server eller et Mail-program.
    Du har mail-programmet Windows Live Mail og 34000 mails på din server privat.dk (TDC (YouSee)).
    Jeg er ret sikker på, at du har brugt Windows Live Mail’s filtersystem, så dine mails på din computer er velorganiseret i mapper, men på serveren ligger der 34000 mails i Indbakken, som du gerne vil af med.
    (Windows Live Mail’s filtersystem er aldeles udmærket, men når du arbejder POP3, vil det ikke “smitte” af på serveren, og bruger du funktionen Gem kopi på Server, har du problemet).

    Et godt råd ér, at du installerer et andet mail-program.
    Jeg anbefaler eM Client, der kan hentes i Fordelszonen her:

    https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/em-client-free

    Programmet ligger meget tæt op af Windows Live Mail, men overholder de nye standarder som IMAP vælg denne.
    Når du har installeret programmet og din mail-konto er installeret, vil du i din Indbakke få dine mails (34000 som du gerne vil have slettet).
    Tryk her CTRL+a og Delete.

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    hardy4
    Abonnent

      tusind tak kaj emil

      havde egentlig glemt det men faldt pludselig over dit svar og har nu gjort det og em client er meget bedre og alle mine mails er slettet med en genvej  genialt

      jeg ved så ikke lige hvad jeg gør med Windows Live Mail skal den afinstalleres eller bare ha lov at ligge i baggrunden

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Ja, em Client er godt. Og du kan roligt afinstallere Windows Live Mail, det er et forældet program.


        kaj-emil
        Abonnent

          Selv tak hardy4

          Jeg vil knytte et par kommentarer til HenrikClausen’s indlæg.

          Hvis du vil slette Windows Live Mail, skal du være sikker på, at du har fået alle dine gamle mails (som du vil bevarer) over på serveren (eM Client har en funktion til dette), du kan ikke fortryde senere.

          Windows Live Mail har en funktion, som jeg ikke har set andre steder, så derfor har jeg beholdt programmet, og sat det Offline.
          Funktionen, jeg benytter, er en søgefunktion, der kan gå ned i brødteksten på flere tusinde dokumenter, jeg viser den her.

          Gå ind i Søg og vælg Meddelelse.

          Skriv i Meddelelse et ord eller en sætning (jeg har skrevet Esbern Snare) og venstreklik på Søg nu, og du får adgang til den/de mails, der indeholder søgekriteriet.

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          hardy4
          Abonnent

            ja det kan jeg godt se men så vil jeg gerne spørge hvordan jeg sætter det ofline 🙂


            kaj-emil
            Abonnent

              Hej hardy4

              Rigtig godt spørgsmål, det er noget af det sværer.

              Men vi ser på det med at sætte Offline i Windows Live Mail.

              Når Windows Live Mail starter skal denne fejlmeddelelse komme på skærmen.
              WLM skal altså ikke kunne finde din Server.
              Du venstreklikker på Annuller.

              På billedet der popper op venstreklikker du på Skjul.

              Der skal være et stort rødt kryds ved Arbejd offline (ved Funktioner yderst til højre).

              Jeg viser lige her, at jeg ved at skrive Mannheim i Meddelelser og være i Indbakken kan få 21 rejsebeskrivelser fra min søsters mappe.

              Med venlig hilsen

              Kaj-Emil


              hardy4
              Abonnent

                dejligt jeg har et stort rødt kryds ved Arbejd offline

                takker du har været meget hjælpsom

                Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.