
Vedhæftede filer:
Hej
Det er ikke mange oplysninger, du angiver.
Hvis du har en opdateret Win.10? kan du prøve dette:
- Venstreklik på dette link:
https://outlook.live.com/mail/0/ - Eller:
Tryk Wintast og i, og vælg Konti.
Venstreklik på Mail og konti (ovre til venstre).
Venstreklik på din Microsoftkonto og vælg Administrer.
Venstreklik på de 9 prikker (øverst til venstre).
Vælg her Outlook.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil. Tak for svar. Jeg har nu forsøgt som du har angivet. Jeg endte med at skulle danne en ny kode til min Microsoft konto. Intet hjalp. Jeg får samme besked (som tidligere vist på den medsendte fil) på min skærm når jeg venstreklikker på Outlook ikonet. Jeg kan yderligere oplyse at min Windows 10 er med nyeste opdatering. Min pc er en bærbar Acer Swift3 i5. Outlook har i flere år virket fint. Måske er mit problem opstået efter at jeg har valgt at benytte “Authenticator”. Kan man slå det fra igen? Er det en god idet? Jeg har en ældre stationær PC. Her virker Outlook fint. Her bruger jeg ikke “Authenticator”. Mvh. Klaus
Jeg har yderligere den oplysning at jeg betaler for Microsoft 365 en gang årligt til en personlig komputer. De andre programmer Exel, Word, mv. virker som de skal.
Hej Klaus
Authenticator er en App., jeg ikke har anvendt, så jeg melder pas her.
Jeg har slået det op, det er en sikkerhedsmetode, hvormed man kan bruge mange algoritmer som fingeraftryk, ansigtsgenkendelse o.m.a. til at beskytte sin konto.
Her er et link til Microsoft: “Sådan kan du sikre og beskytte din Microsoft-konto“.
Bemærk punkterne ovre til venstre, her kan du hente oplysninger om:
- Microsoft Autenticator-appen.
- Eller under Afventende sikkerhedsoplysninger:
Du kan ikke logge på din konto, medmindre du har appen Microsoft Authenticator og tidligere har konfigureret den på denne konto, eller du har adgang til dine gamle sikkerhedsoplysninger. Det betyder også, at du ikke kan logge på andre Microsoft-tjenester som f.eks. Outlook.com eller OneDrive.
Med venlig hilsen
Kaj-Emil
Hej Kaj-Emil.Tak for et fint link. Jeg må prøve om jeg kan finde hoved og hale på problemet. Mvh. Klaus
Det kan skyldes at en udvidelse til Outlook skaber problemer. Prøv dette:
Tast Windows+R og indtast “Outlook /safe”. Det starter Outlook i fejlsikret tilstand.
Hvis det fungerer, skal du gå ind under Indstillinger / Udvidelser, og slå dem fra. Gerne dem alle. Du kan altid aktivere de nødvendige udvidelser senere. Da jeg ikke selv bruger Outlook, kan jeg ikke give et præcist skærmskud fra den danske udgave, men her er et fra den engelske: