Links i Outlook

Ikke løst
Dette emne indeholder 7 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af  bigfool835438 5 dage, 10 timer siden.
Oprettet af
stiggeorg
Abonnent

Links i mails i Outlook virker ikke – hverken nye eller gamle.

Jeg får beskeden :”Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling. Kontakt supportteknikeren for at få flere oplysninger.”

Jeg bruger Windows 10 og Edge – har for nyligt fjernet Explorer.

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Så skal du enten angive Edge som standard for http://, https:// mm. – eller geninstallere Edge:

    https://www.microsoft.com/en-us/edge


    johnha
    Registreret bruger

      Når du skriver :

      Så skal du enten angive Edge som standard for http://, https:// mm. – eller geninstallere Edge:

      forstår jeg ikke helt. Hvor skal jeg skrive http:// m.m. for at Outlook åbner de links der følger med div. nyhedsbreve m.m.

      jeg er ikke meget for at afinstallere Edge da jeg jo så mister alle mine fortrukne, men det kan selvfølgelig blive prisen. Forstår bare ikke hvorfor – når jeg har fulgt vejledningen i blad nr. 2 for 2021 – hvorfor dette problem opstår.

      En anden ting: Jeg har prøvet at gøre Chrome til min standard server i stedet for Edge, hvilket heller ikke har hjulpet, hvorefter jeg igen gjorde Edge til min standardserver, men får stadig den samme besked.

      Hilsen

      John A

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hej John

        Det er ret enkelt: Du skal geninstallere Edge – uden at afinstallere den først. Det reparerer tingene.


        johnha
        Registreret bruger

          Det skal ikke udelukkes at det er mig der ‘hænger i bremsen’ men jeg kan ikke se på Edge’ hjemmesiden hvordan/hvor jeg skal downloade, uden at jeg får en kommentar om at jeg allerede har Edge

          Nok om det

          Jeg har prøvet at sætte den til at bruge Chrome som standardbrowser, men med det samme resultat hvilket siger mig at det ikke er browseren det er galt med men at af-stillingen af Explorer må have fjernet en tilladelse e.l. fra Outlook

          Kan det ikke tænkes?

          Venlig hilsen
          JohnHA

          tips2
          tips2
          Registreret bruger

            Du må prøve om du kan geninstallerer internet explorer, ja klik på link.

             

            https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=41628

             


            johnha
            Registreret bruger

              Pudsigt tilfældet

              Jeg havde i går kontakt med en af mine venner over zoom, hvor han i 1½ time prøvede alle tænkelige løsninger og til sidst opgav og i stedet geninstallerede Internet Explorer, og wupti…..så kunne vi åbne links igen

              Vi konkluderede at der må ligge en lille sti e.l. i Explore som bliver slettet samtidig med programmet, hvorfor man så ikke kan åbne i hverken Chrome, Edge eller andre browsere, hvilket vi efterfølgende kunne se da han tjekkede disse som underprogrammer – eller hvad man kalder dem – hvor han kunne se at der lige pludselig var dukket en tekst op som vi ikke tidligere havde set

              Konklusion? Man kan ikke bare slette Internet Explorer når man bruger Windows 2010 versionen

              Min ven har med succes slettet det på sin egen enhed men han bruger også en 2019 udgave, nævnte han

              Tak for rådene

              Hilsen John A

               


              bigfool835438
              Registreret bruger

                @john A

                Jeg har prøvet at downloade IE11 og geninstalleret, men når jeg efterfølgende leder efter installerede browsere finder jeg kun Edge og Chrome (Chrome er min standardbrowser), hvilket undrer mig. Jeg har også prøvet Edge som standard, men så kan jeg heller ikke få links til at virke i Outlook 2013.

                Da det åbenbart var løsningen for dig, hvordan fik du så IE11 geninstalleret?

                Takker på forhånd og

                Mvh Jesper R

                Du skal være abonnent for at skrive et indlæg