mail og kontakter fra Windows Live Mail til Outlook Office 365

Ikke løst
Dette emne indeholder 2 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 4 år, 1 måned siden.
Oprettet af
brink2
Abonnent

Hej findes der en guide til at få alle mine mails(sendt, modtaget slettet og undermapper),og kontakter, Flyttet

fra Windows Live Mail og over i Outlook Office 365

Jg kører med Windows 10 Home samt et købt abbonement til Office 365

Jeg har prøvet at exportere, til forskellige formater, og så importere, men jeg har ikke fundet den rigtige måde at gøre det på

Jeg har mange tusinde mails, samt mange kontakter, så vil gerne skifte mailprogram,men ryster lidt på hånden 🙂

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Ja, det kan godt lade sig gøre. Tricket er at eksportere til en .PST-fil, det kan Outlook 365 importere.

    Det falder lidt udenfor Forums formål at give en detaljeret vejledning til det. Men når du har en .PST-fil, er du ikke bare på rette vej, du har også en sikkerhedskopi af postsamlingen.


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej brink2

      Dine mails skal flyttes fra Windows Live Mail til din server, så de kan læses/skrives/flyttes fra alle dine mail-programmer og enheder Computer/Tablet/Iphone/Smartphone/Ipad etc., de vil alle være synchoniserede med din mail-konto, hvis de er oprettet i IMAP.

      Programmet eM Client kan dette, og kan hentes i Fordelszonen her: (husk at tage Guide til programmet og Artiklen med, og læs det grundigt).
      https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/em-client-free

      Med dette program kan du i “ét hug” kopiere dine mails fra Windows Live Mail til din server.

      Som sagt kan du derefter benytte dit foretrukne mailprogram Outlook Office 365, alle mail-programmer idag læser/skriver til server og understøtter IMAP standarden .

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil

      Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.