Jeg anvender Microsoft Mail. Når jeg forsøger at opdatere / synkronosere mailboksen får jeg følgende fejlkode:
0x80048830. Hvordan løser man dette ?
Med venlig hilsen – Birthe Læsøe
Hej Birthe
Det er sandsynligvis et firewall problem. Hvis du har et firewall-program installere, skal du slå det fra (det er ikke farligt, når det er kortvarigt til test), og prøve igen. Hvis det får Mail til at virke, skal du oprette en permanent undtagelse til det.
Har du kun Windows’ egen firewall, kan den slås fra via Kontrolpanel. Jeg vedlægger et skærmskud:
Vedhæftede filer:
Hej,
Det løste ikke problemet.
Jeg bruger Norton 360 og fjernede beskyttelse -dynamisk firewall og beskyttelse mod indtrægning. Det gjorde ingen forskel.
Problemet er opstået efter at Dansk Kabel Tv flyttede en mailserver d. 28.02., efterfølgende kan jeg kun modtage / se nye mails. De gamle mails fra før d. 28.02. skulle ligge på serveren, men den kommer med synkronoseringsfejl, når den forsøger at “samstemme” indholdet i min mailboks med det på serveren.
Med venlig hilsen
Birthe Læsøe
Lad mig foreslå, at du prøver med et andet postprogram, f.eks. eM Client:
https://fordelszonen.komputer.dk/programmer/em-client-free
Set fra postprogrammets side er det en lidt speget situation, at de eksisterende breve pludselig findes på en anden server, end de oprindeligt lå på. Jeg tænker, at eM Client kan håndtere det bedre.