Mailkonto i Windows 10

Løst
Dette emne indeholder 10 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 4 måneder siden.
Oprettet af
ahc
Abonnent

Jeg har prøvet at følge vejledningen angående opsætning af mailprogram i Windows 10 (blad 4/2018). Det er en Yousee-mail, jeg har.

På et tidspunkt kommer der en rubrik angående Udgående server, Samme brugernavn, Kræve SSL for indgående mail samt kræve SSL for udgående mail

Efter flere forsøg er jeg nu i stand til at modtage mails, men jeg kan ikke sende mails. Hvad kan dette skyldes? Jeg har ingen problemer med min Gmail, som også er tilknyttet.

Med venlig hilsen

Anni Christoffersen


ahc
Abonnent

    Tilføjelse:

    Jeg kan hverken sende eller modtage. De modtagne mails lå på YouSee’s server og blev automatisk hentet ind.

    Med venlig hilsen

    Anni Christoffersen


    kaj-emil
    Abonnent

      Hej Anni

      Du kan læse om andres “oplevelser” med YouSee og Mail Win.10
      https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/opsaetning-af-e-mail-i-windows-10-mail-99130

      Her er YouSee’s egen vejledning til opsætning af mail-programmer.
      Bemærk at der er vejledning til opsætning af Windows Live Mail (der er udgået), men ikke til Mail Win.10?
      https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/serveroplysninger
      Øverst til højre under Menu finder du, hvordan du kan komme i kontakt med YouSee via Tlf.nr. og/eller Chat

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil


      finnh
      Abonnent

        Fra mit arbejde som IT-supporter i Ældre Sagen ved jeg, at mange har problemer med YouSee og at mange af problemerne skyldes at YouSee er ved at omlægge hele deres mailsystem. Planen er (vist nok) at de vil være færdige hermed d. 15. december. Generelt anbefaler jeg at undgå mailadresser, som knytter sig op på bredbåndsudbyderen, men at bruge uafhængige mailadresser så som Outloook/Hotmail og Gmail.


        ahc
        Abonnent

          Hej Kaj-Emil.

          Tak for svaret.

          Problemet ligger måske i omlægningen hos YouSee, hvor man nu under Standardklient bruger Avanceret (Ajax) og ikke HTML (Standard).

          At komme igennem til YouSee er vist noget af en opgave i øjeblikket 😉

          Med venlig hilsen

          Anni


          ahc
          Abonnent

            Hej finnh

            Tak for svaret.

            Jeg har en Gmail, som er knyttet til Windows 10 mailen. Den er der ingen problemer med.

            Jeg ville bare gerne have min YouSee mail over også, så jeg var fri for at investere i et kontorprogram med outlook, som jeg har på en anden pc og i Komputer for alle var der en grundig vejledning.

            Jeg har fået omlagt hos YouSee, hvilket gav mig dobbelt op af mails i indbakken. Jeg gætter på, at omlægningen også er årsagen til, at jeg ikke kan oprette min mail i outlook på pc’en. At de bruger en anden standard nu. Det skal man ind i indstillinger for at opdage. De bruger Avanceret (Ajax) i stedet for Standard (HTML).

            Generelt har jeg ikke haft problemer med YouSee (tidligere TDC) og jeg har trods alt haft abonnementet i omkring 15 år.

            Med venlig hilsen

            Anni Christoffersen

             

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Hej Anni

              Lad mig lige høre, hvordan denne sag landede?

              Du skal slå SSL for udgående mail til for at kunne sende post via YouSee

              Kan du vedlægge fejlmeldingen som skærmskud i et svar her? Så ser jeg nærmere på det.


              edos
              Abonnent

                Hej Anni

                – har du også prøvet flg. YouSee link til automatisk mailopsætning?? (det er ikke alle, der ved, at dette findes):
                https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailsupport-tool

                Download mail-support programmet til PC – og kør det.
                Det virker, når jeg er ude at sætte PC’er op og tilknytte en YouSee mailkonto

                Held og lykke, og god jul
                Niels-Peter


                ahc
                Abonnent

                  Nu har jeg prøvet at følge vejledningen igen og har flueben i alle 4 felter, som foreslået fra starten.

                  Opsætningen lykkedes og jeg fik alle mine mails, som ligger på serveren, ind. Jeg kan sende fra min YouSee i Windows 10-mailen, men jeg kan ikke modtage mails. De kommer fint nok ind på serveren hos YouSee, men de bliver ikke sendt videre til W10-mailen. Jeg ved ikke, hvad der blokerer. Jeg får ingen fejlmeldinger.

                  Der er ikke problemer med at modtage mails i min outlook fra Office 2010 på en anden pc.

                  Har endnu til gode at prøve via YouSee-linket.

                  Tak for svarene.

                  Med venlig hilsen

                  Anni


                  ahc
                  Abonnent

                    Hej igen.

                    Nu lader det til, at der er hul igennem begge veje.

                    Jeg har fulgt vejledningen i bladet, som jeg forgæves har gjort tidligere. Noget kunne tyde på, at YouSee har ændret noget i indstillingerne. Ellers kan jeg ikke forklare, hvorfor det ikke kunne lade sig gøre tidligere.

                    Tak for alle svar og god jul og godt nytår,

                    Anni

                    HenrikClausen
                    HenrikClausen
                    Komputer for alle

                      Selv tak – og vi ser ofte, at udbydere løser problemer uden at tale alt for højt om det…

                      Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.