Jeg anvender Outlook til E-mail ([email protected]) — Jeg vil gerne også have en Gmail konto ind i systemet ([email protected])
Hvordan opsætter jeg det ?
Mvh. Bent Follin
Nu nævner du ikke, hvilken udgave af Outlook, du bruger. Fremgangsmåden er lidt forskellig alt efter version, som du kan se i denne artikel fra Microsoft:
Det er også muligt at bruge Avancerede indstillinger til at indtaste de tekniske detaljer manuelt. Og dem skal du have fra din Gmail konto, som beskrevet her. Der skal du også åbne for IMAP-adgang:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da
Bruger du Outlook 365 kan det ikke lade sig gøre. Microsoft fjernede funktionen sidst i 2018.
Hej
Jeg har fornylig installeret Windows 10 version 1903.
Jeg har efter denne installation fået problem med Office 365, Outlook 2016. Jeg har afinstalleret Office 365 pakken, og indstalleret den igen, men problemet er der stadig. Hver gang jeg klikker på ikonet til Outlook 2016 kan jeg se at den forsøger at starte programmet, men efter nogle sekunder sker der ikke mere? Alle andre programmer fra Offfice 365 pakken virker perfekt.
Når jeg lukker eller genstarter min PC kommer der en besked om at programmet Outlook kører og jeg må lukke det inden PC lukker eller genstarter? Når jeg går i Jobliste kan jeg ikke se programmet er åben?
Jeg har også kørt en reparation af Office pakken i Kontrolpanel/programmer, men det hjælper heller ikke.
Jeg bruger en Gmail som standardmail, og desuden har jeg 2 microsoft mailadresser som kører exchange.
Denne opsætning har jeg kørt med siden 2015 hvor jeg købte Office 365 pakken og der har ikke været problemer.
Håber der er nogen der kan give mig et godt råd til at få løst problemet?
Med venlig hilsen
Ejgil Jessen
Hej Ejgil
Det lyder som om Outlook faktisk kører, men ikke har kunnet åbne sit vindue.
Og det er et kendt problem — desværre med en lang stribe mulige årsager. Microsoft har en lang artikel om det her:
Her må du starte fra en ende af, det er ikke lige til at gætte, hvilket af problemerne, du har.
Hej .
Jeg har lige opdateret til WIN 10 ver. 1903ved hjælp af WIN opdateringsassistent.
Når jeg så åbner min Outlook 2016 vil den ikke sende eller modtage. (siger at der ikke er adgang til datafilen (pst. filen)
Datafilen (pst) ligger hvor den skal, den kan åbnes i importer/eksporter vinduet.
Jeg har repareret den med scanpst.exe.
Den vil heller ikke i outlook fejlsikret tilstand.
Mapper og arkiver er korrekt fyldt med de gemte mails – alt er på plads – bortset fra sende /modtage funktionen?
Mvh kim
Googlede fejlkoden – måtte indsætte/etablere en ny profil og derefter importere fra den kopi jeg heldigvis havde taget før opdateringen gik i gang. Nu kører det igen – problemet løst.
Det er muligt, at du har mistet adgang til .PST-filen. Prøv at højreklikke på den, vælg Egenskaber, og så fanebladet Sikkerhed. Her kan du se adgang for grupper, brugere og administratorer. Vælg dit eget brugernavn og sørg for at alle tilladelser står på Tillad. Brug knappen Redigér, hvis nogen af tilladelserne mangler. Jeg vedlægger et skærmskud – på din computer vil dit eget brugernavn optræde i listen.
Vedhæftede filer:
Tak for det. Problem løst.