Outlook 2007 – Link fra mails virker ikke!!

Ikke løst
Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  hennesoe 5 år, 11 måneder siden.
Oprettet af
user-331848
Abonnent

Min outlook 2007 – Når jeg modtager mails med link virker de ikke, jeg får et skilt at jeg skal kontakte systemadministrationen er der nogen der kan hjælpe det er et problem for mig!!!

Jørgen


hennesoe
Registreret bruger

    Hej Jørgen

    Jeg har samme problem med Outlook 2003 og har ingen svar. Men jeg har fundet nogle oplysninger ved at skrive “sikkerhed” i søgefeltet og derefter vælge “fejlfinding i forbindelse med med blokering af automatisk billedhentning”. Det fremgår, at Microsoft har valgt at blokere alle links i e-mailene, men anviser, at man kan indtaste dem som “Websteder, du har tillid til”. Det virker blot ikke hos mig. Dit spørgsmål kan derfor spaltes til 3:

    1) Hvordan bærer man sig ad med at indtaste at man har tillid til linkadressen?

    2) Er det bedre i sidste version af Outlook fra Office, som koster over 500 kr. i årlig licens?

    3) Findes der et andet program, som kan erstatte Outlook, uden at det tilhørende personlige arkiv går tabt?

    Venlig hilsen Erik

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Det er et kendt problem, som Microsoft har en vejledning til her (på engelsk):

      https://support.microsoft.com/en-us/help/310049/hyperlinks-are-not-working-in-outlook

      Vejledningen har tre forslag i stigende sværhedsgrad. Det første forslag henviser til et lille program, der prøver at løse problemet automatisk. Prøv det først, og gå videre til metode 2 (eller 3), hvis problemet ikke forsvinder. Problemet kan i øvrigt optræde i alle versioner af Outlook.

      Og der findes alternativer. Jeg har typisk anbefalet Thunderbird, men eM Client er det bedste valg i dag. Der findes en fin gratis udgave her (begrænset til to postkonti):

      http://www.emclient.com/

      Af rent sikkerhedsmæssige grunde vil jeg også anbefale at sende Outlook 2007 og 2003 på pension.


      hennesoe
      Registreret bruger

        Hej Henrik

        Tak for hjælpen.

        Jeg har nu droppet Outlook og er gået over til eM Client og med IMAP i stedet for POP-forbindelse. Kontaktregisteret kunne umiddelbart overføres via export / import, og det lykkedes også at overføre skelettet til e-mailregisteret, dog måtte mange e-mails enkeltvis overføres fra indbakken til registeret.

        eM Client har mange finesser, som Outlook ikke har, bl.a. en kolonne med alle tidligere e-mails fra den afsender, man fokuserer på, f.eks. kan man slette dem alle på en gang. Jeg kan således anbefale programmet til alle, der har problemer med Outlook.

        Med venlig hilsen Erik

         

        Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.