Outlook: Digitalt ID ikke fundet

Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 2 måneder siden.
Oprettet af
hhjon
Abonnent

Problem med sletning af en mail i Outlook

Jeg bruger pt. Outlook 2019 som mailprogram, men mit problem var der også med tidligere versioner.

Det drejer sig bl.a. om en mail fra Skatteankestyrelsen. Når jeg vil slette den får jeg dels besked om at indtaste adgangskode (den kender jeg ikke). Når jeg går videre kommer beskeden: “Navnet på det digitale id blev ikke fundet af det underliggende sikkerhedssystem”. Jeg har lagt et skærmkopi af meddelelserne i en vedlagt fil.

Hvordan slipper jeg af med denne og et par tilsvarende mails?

Med venlig hilsen Jens Ove Nielsen

 

Vedhæftede filer:
HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Det var et interessant problem – og et med en temmelig kompliceret forklaring.

    Årsagen er, at Microsoft har skiftet fra den ældre krypteingsmetode 3DES til AES-256, og det forvirrer postprogrammet overfor nogle afsendere. Nets DanID har ikke håndteret det på en effektiv måde.

    Det kan afhjælpes på en noget teknisk måde. Kør Windows’ Registreringseditor, og find frem til denne nøgle:

    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Security

    Den skal indeholde disse to nøgler. De kan tilføjes manuelt:

    UseAlternateDefaultEncryptionAlg, sættes til dword:00000001

    DefaultEncryptionAlgOID, sættes til 1.2.840.113549.3.7

    Det får Outlook til at bruge den gamle krypteringsmetode som reserve.

    Spørgsmålet er så, om det er besværet værd for at slippe af med lidt gammel post 🙂

    Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.