Hej
Jeg har indstalleret/opsat Outlook på min tablet med 2 mail adresser
Begge mail adresser ” bor ” hos Stofanet.
Bruger iøvrigt Windows 10.
Begge adresser modtager fint alle de indgående mail
MEN jeg kan ikke skrive/besvare mail direkte i Outlook, men er nødsaget til at gå ind på Webmail hos Stofa for at gøre dette.
Det fungerer selvfølgeligt, men er jo lidt besværligt fremfor at skrive direkte fra Outlook, som man ellers gør på PC eren.
Jeg har selvfølgeligt chekket opsætning m.m., og det skulle være OK.
Hvordan mon jeg får ændret dette problem
Kan nogen hjælpe ?
VH
Jørgen Dann
Hej Jørgen
Du må lige præcisere – kan du ikke skrive, eller kan du ikke sende det skrevne?
Hvis du kan skrive, men ikke sende, er det sandsynligvis SMTP-indstillingerne, der er forkerte. De præcise indstillinger til det får du hos din Internet-udbyder.
Hej
Jeg kan godt skrive, men ikke sende det skrevne.
Jeg har henvendt mig til Stofa, hvor jeg har mailadresse.
De påstår, at det ikke er noget, de kan gøre noget ved, men at det er Microsoft – da jeg bruger Outlook – der skal rettes henvendelse til. Det jo er lidt af et projekt at komme til dem, så derfor forsøger jeg her i Forum først.
Der kunne jo være en klog m/k her på linien.
VH
Jørgen
I øvrigt, har du læst Microsofts guide til opsætning? Den er meget detaljeret:
Rent konkret er det vigtigt at vide, om du bruger IMAP eller kombinationen POP3/SMTP. I sidstnævnte tilfælde er det SMTP-indstillingerne, du skal se på. De skal være:
- SMTP-server: ”mail.stofanet.dk”.
- Sikkerhedstype: ‘Ingen’.
- Port: ”587”.
Henrik
Tak for svar
Jeg må chekke op via den guide du henviser til
Nu er jeg ikke den store ørn til disse ting, men så vidt jeg kan se,er det POP3.
Jeg burde jo egentlig også have oplyst, at problemet kun opstår, hvis jeg skal sende fra udlandet – sorry
Venlig hilsen
Jørgen
I udlandet? Det er en afgørende forskel!
Når du er i udlandet, er du ikke forbundet via Stofanet, og derfor kan serveren ikke med sikkerhed vide, at det er dig, der prøver at sende posten. Derfor blokerer den, og det er vigtigt for at forhindre, at din konto bliver misbrugt af spammere.
Jeg ved så ikke, om StofaNet har mulighed for at tillade adgang, selvom du ikke er på deres forbindelse. Det er teknisk muligt, men ikke helt enkelt. Mit gæt er, at de ikke tilbyder den mulighed.
Så du får nok brug for en anden løsning. En mulighed er at bruge en Gmail-konto til at sende post, når du er i udlandet. Det kan du gøre med disse indstillinger:
https://support.google.com/mail/answer/7104828?hl=da
Personligt ville jeg nok leve med, at jeg skal bruge webmail, når jeg er på rejse.
Hej Henrik
Mange tak for dine svar.
Stofa har jeg haft fat i, men de vil/kan ikke hjælpe –
Jeg må jo så bare bruge Stofas webmail i udlandet. Det er der ingen problemer med den modtager og sender som den skal.
Det er jo også til at leve med. Jeg skal bare logge ind en ekstra gang – men således bliver det.
Endnu engang tak for din tålmodighed.
VH
Jørgen