Thunderbird

Ikke løst
Dette emne indeholder 16 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 7 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
user-288942
Abonnent

Har installeret thunderbird med alle familiens mailadresser, det gik meget nemt, men når jeg sender fra en af adresserne bliver mailen tilsyneladende sendt, den vises som sendt, men der kommer aldrig noget frem, hverken på min PC eller på min iPhone/iPad, og heller ingen meddelelse fra postmester om at den ikke leveres. Der er en hængelås på ikonet før alle adresser, hvordan får jeg den “låst op”?


kaj-emil
Abonnent

    Hej Svend

    Denne artikel giver tips til almindeligt forekommende problemer, med ikke at kunne sende meddelelser.
    https://support.mozilla.org/da/kb/kan-ikke-sende-meddelelser

    Håber den er til nogen hjælp?

    Med venlig hilsen

    Kaj-Emil


    user-288942
    Abonnent

      Hej Kaj-Emil.

      Tak for svaret, desværre kan jeg stadig ikke sende fra nogen af mine mail-adresser, nu fremkommer der, efter et stykke tid, en boks med teksten at forbindelsen til serveren blev afbrudt efter et stykke tid. Sker hver gang jeg forsøger at sende.

      Med venlighilsen

      Svend

       

      I mellemtiden (uden at jeg har fået brugbart svar), er der yderligere sket det, at jeg nu heller ikke kan modtage live/hotmail mails, der fremkommer nu en boks ved proceslinien med ordlyden: Forbindelsen til serveren for xxxx@xxxx er udløbet, er det kun et 1 uges program, der er stillet til rådighed?

       


      kaj-emil
      Abonnent

        Hej Svend

        Dit problem ligger efter al sandsynlighed i din Server-opsætning.

        Jeg viser her i 2 billeder, hvordan jeg har opsat Mozilla Thunderbird til …@live.dk og …@gmail.com.
        Vær specielt opmærksom på portadresserne.

        Du nævnte noget om en “hængelås” som du gerne vil have låst op? Det er et ikon for en person:
        Se billedet og punktet “Udsnit fra Adressebog”.

        Håber det er til nogen hjælp?

        Med venlig hilsen

        Kaj-Emil

         


        user-288942
        Abonnent

          Hej Kaj-Emil.

          Endnu en gang tak for svaret, jeg har Yousee bredbånd, talte med dem 2 timer i går, fik deres video om opsætniong af mail, gennemførte den,, testede både live mail, mozilla og gmail, alle viste ok ved test både sending og modtagning, når jeg holder musen over den enkelte mailudbyder fremkom indstillingerne bl. a port indstilling, den har ændret sig fra 110 til 993 (som du har) og nu 995, send-porten har også været forskellig, men er nu igen 587.

          min opsætning er som dine billeder, med undtagelse af, at jeg nu har ændret porten til 995.

          Men tak fordi du ikke har opgiver en gammel mand.

          MVH

          Svend


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej Svend

            Du skal altid være velkommen, og jeg vil håbe, at jeg kan være til hjælp.

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil

             


            user-288942
            Abonnent

              Tak til Kaj-Emil.

               

              Selv om Yousee test siger OK og indstillingen er som vist af Kaj-Emil, må jeg desværre konstatere, at jeg stadig hverken kan modtage eller sende.


              kaj-emil
              Abonnent

                Hej Svend

                Fortæl mig hvad der står efter “snabel a” på den mail adresse du anvender:

                er det:

                ……live.dk

                ……privat.dk

                ……gmail.com

                eller en anden adresse.

                Grunden til spørgsmålet er, at til bredbåndet ved YouSee hører én “mail-adressse” som f.eks. ……privat.dk, der istedet for IMAP benytter POP3 (portadresse 110) til indgående post, måske du benytter denne mulighed?

                Det undre mig under alle omstændigheder, at du ikke har “hul” igennem, med den opsætning jeg angav til …….live.dk? Det skulle virke.

                Med venlig hilsen

                Kaj-Emil


                user-288942
                Abonnent

                  Jeg har live.dk,  og 2 hotmail.com.

                  ved min gmail.com skriver den nu: Serveren til xxx gmail.com er ikke in IMAP4 server


                  kaj-emil
                  Abonnent

                    Hej Svend

                    Skal jeg forstå det sådan, at du har 4 mail-adresser:

                    ……..live.dk

                    ……..hotmail.com

                    ……..hotmail.com

                    ……..gmail.com

                    og er de forsøgt installeret i Mozilla Thunderbird?

                    Med venlig hilsen

                    Kaj-Emil


                    user-288942
                    Abonnent

                      ja, det er rigtigt, den ene hotmail er min kones, men alle er forsøgt installeret i thunderbird.

                      Hvorfor ændrer portinstillingen i yousee sig, i går hed udgående port 587 i dag 467, og skal den indskrivesændres nogen steder?

                      De tidligere beskrevne fejlmeddelelser fremkommer i en boks nede ved uret, når jeg klikker på en af indbakkerne, efter ca. 15-30 sekunder hvor den blå cirkel kører rundt.

                      Ved live/hotmail: “Forbindelsen til serveren xxx@xxx er udløbet”

                      Ved gmail: “Serveren xxx@gmail er ikke en IMAP4 server”


                      kaj-emil
                      Abonnent

                        Hej Svend

                        Du skrev:

                        Hvorfor ændrer portinstillingen i yousee sig, i går hed udgående port 587 i dag 467, og skal den indskrivesændres nogen steder?

                        Meget kan man beskylde YouSee for, men ikke dette idet du ikke benytter deres mail-server, så fejlen må findes et andet sted.

                        Jeg vender tilbage, men fortæl mig lige hvilket styresystem du anvender, er det Win.10?

                        Med venlig hilsen

                        Kaj-Emil


                        user-288942
                        Abonnent

                          Jeg har windows7 pro, den har været forsøgt opdateret til windows 10, men da jeg har både 32 bit (gamle programmer jeg ikke kan undvære) og 64 bit, godt nok på hver sin SSD, så sagde min EDB-mand, at de ikke kunne køre med 32 bit win 7 og 64 bit win 10, hvorfor han gik tilbage til win 7 pro på begge SSD


                          kaj-emil
                          Abonnent

                            Hej Svend

                            Her er en artikel fra Mozilla, som jeg vil foreslå du læser. Det er omkring Thunderbird og Hotmail.

                            https://support.mozilla.org/en-US/kb/thunderbird-and-hotmail

                            Jeg prøvede, at installerer en ny hotmail.konto i min Thunderbird, for at se om det kunne være her fejlen lå, men det gik uden problemer.

                            Jeg tog et antal skærmbilleder se vedlagte:

                            1: Gå ind i Funktioner og vælg Kontoindstillinger.

                            2: Indskriv dit navn, mailadresse og Adgangskode. Tryk Næste (ikke vist på dette billede). Kontroller at der er sat flueben ved IMAP og tryk på Opret konto.

                            3: Hotmail kontoen er nu oprettet, og jeg kontrollerer den. Den virker perfect både til Udgående- og Indgående post.

                            4: Her ses indstillingerne for Udgående post (SMTP-server).

                            5: Her ses indstillingerne for Indgående post (IMAP-server).

                            Mit bedste råd er at du prøver det samme, evt. nedlægger en af dine mail-konti og indstallerer igen.

                            Jeg viser her mail-adressen til mine 3 mail kontoer:

                            C:UsersKaj-EmilAppDataRoamingThunderbirdProfilesgz7gdjaf.defaultImapMailimap-mail.outlook.com

                            C:UsersKaj-EmilAppDataRoamingThunderbirdProfilesgz7gdjaf.defaultImapMailimap.gmail.com

                            C:UsersKaj-EmilAppDataRoamingThunderbirdProfilesgz7gdjaf.defaultImapMailimap-mail.outlook-1.com

                            Du finder dine, ved at gå ind i Funktioner > Kontoindstillinger > Serverindstillinger og her nederst Lokal mappe.

                            Håber det er til nogen hjælp?

                            Med venlig hilsen

                            Kaj-Emil


                            user-288942
                            Abonnent

                              Tk for svaret.Desværre uden det ønskede resultet.

                              Jeg fortod ikke rigtig dit svar om yousee, jeg får stadig forskelllige svar, afhængig af hvilken yousee side jeg henter min indstilling af mail fra.

                              Når jeg bruger yousee.dk/post, ser det ud til at virke, indgående server 995 udgående 587 og tjek af de forskellife mailleveradører viser all ok, men går jeg ind på “Mit yousee” og bruger den samme mailopsætning fra denne side er indgående server stadigvæk 995 men udgående 467 og der vises tjekejl ved modtagning og forneden står der fejl 99


                              kaj-emil
                              Abonnent

                                Hej Svend

                                I dette tilfælde skal du glemme alt om YouSee, idet du ikke benytter deres mail-server (de “sparker” dig på nettet).

                                Jeg vil foreslå, at du tager én af dine hotmail-konti og stiller SMTP- og IMAP-serverne op nøjagtigt som beskrevet i mit tidlige indlæg (#13 (se billedet)).

                                Det vedlagte billede viser hvordan du undgår, at sende fra en forkert konto.

                                Håber det er til nogen hjælp?

                                Med venlig hilsen

                                Kaj-Emil

                                Forummet 'E-MAIL' er lukket for nye emner og svar.