Angående KFA 2021/15.

Løst
Dette emne indeholder 14 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  kaj-emil 2 år, 5 måneder siden.
Oprettet af
kaj-emil
Abonnent

Hej

Angående KFA 2021/15.

Jeg knytter her et par kommentarer til det sidste nr. af Komputer For Alle.

Side 6 Her er alt det, Microsoft smider ud i Windows 11.
Browseren Internet Explorer er fjernet fra Windows 11 og erstattes af Edge-browseren.
Jeg har særdeles mange .swf filer (Shockwave Flash), som jeg åbner med Internet Explorer, for øjeblikket kan Edge-browseren ikke åbne .swf filer, vil det ske senere? Eller hvad gør man så?

Side 17 Find ud af, om SSD’en er sund.
De enkelte hukommelsesceller kan kun overskrives et vist antal gange.
RAM-kredse overskrives et utal af gange, hvorfor denne forskel? bygger de ikke på noget nær den samme teknik?

Side 33 Norton 360 Deluxe.
Her skal jeg have en “Kammeratlig samtale” med Norton!!
Prisen på Norton Deluxe har i angivet til 519 kr., jeg har haft Norton Deluxe i mange år og Norton har den 7-7-2021 trukket 829 kr. fra min konto.
Mit produkt giver også adgang til 5 installationer.

Med venlig hilsen

Kaj-Emil

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    Hej Kaj-Emil

    Det var gode spørgsmål. Lad mig tage to af dem:

    Forskellige programmer kan afspille SWF-filer, f.eks.dette: http://www.swffileplayer.com/

    Og forskellen mellem SSD og RAM er ret betydelig. SSD / Flash er baseret på noget, der egentlig var en fejl i transistorer, så de satte sig fast. Der er en begrænset ladning i disse ‘fejl’, og de vil blive brugt op, når der er skrevet mange gange til dem. Ram-klodser er bygget på en anden måde, så en lille elektrisk ladning løbende fornys, men uden slid på cellerne som sådan. Så ram-klodser har stort set ubegrænset levetid.

    Norton-priserne må Symantec give et fornuftigt svar på!


    kaj-emil
    Abonnent

      Tak HenrikClausen for det hurtige svar.

      Desværre lykkedes det ikke, at få vist .swf videoer med programmet SWF File Player.

      Efter at have installeret programmet og åbnet en .swf fil kom dette billede.

      Jeg valgte Play og dette billede fremkom. Det er en fejlmeddelelse med en URL-adresse.

      Efter med min standardbrowser Edge, at være gået ind på nævnte URL fik jeg dette billede.

      Jeg har prøvet at åbne .swf filer med flere programmer som Adobe Premiere Element ver. 7 og 11, Freemake Video Converter, alle med negativt resultat?

      Det undre mig egentlig, at når jeg åbner en .swf med Internet Explorer (som jeg har sat som standardprogram for .swf filer), får jeg  reklamer for Edge (som jeg har som standardbrowser) der ikke kan åbne .swf filer.

      Med venlig hilsen

      Kaj-Emil

      tips
      tips
      Registreret bruger

        slettet

        Vedhæftede filer:

        kaj-emil
        Abonnent

          Tak tips2

          Det er da et særdeles godt forslag.

          F-Secure Safe er omtalt i nævnte Stortest fra KFA 2021/15 side 32 og har fået næsthøjeste karakter.😊

          Min partner (Lisbet) er meget begejstret for Norton, så der kan blive et problem der.😥

          Med venlig hilsen

          Kaj-Emil


          kaj-emil
          Abonnent

            Hej tips2

            Til din orientering havde jeg en interessant og god samtale med Oliver fra Norton.

            Norton vil godtgører med kr. 740,- selv om installationen har kørt mere end 60 dage.

            Det er fair nok.

            Synes lige du skulle vide det, og endnu en gang tak.😊

            Med venlig hilsen

            Kaj-Emil

            tips
            tips
            Registreret bruger

              slettet

              Vedhæftede filer:

              kaj-emil
              Abonnent

                Hej tips2

                Nej jeg slog ikke til med de kr.740,-, jeg udbad mig en tænkepause.

                Min kommunikation (Chat) med Oliver N. fra Norton, kan du se her:

                https://drive.google.com/file/d/1XdirOienM_BEOrnCAcLnTqGj-lIPV6ZM/view?usp=sharing

                Her er det tilbud, Norton har for nye kunder i butikken:
                https://dk.norton.com/ps/3up_norton360_deluxe_PLA.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:dk:pla:sm:l:pl:kw0000434821%7c543938598161%7cc%7cgoogle%7c14528689842%7c132471541571%7cpla-437796042681&nortoncountry=DK&gclid=Cj0KCQjwnJaKBhDgARIsAHmvz6feKl3QcgA7JD0tk8eEBepcPusFJs7trbTazpXFF8nP4GGHPFzASMoaAlryEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
                Gad egentlig vide hvad Norton mener med dette?

                Her er så et andet tilbud på Norton™ 360 Deluxe til kr.189,- 1 år 5 installationer, tjaa det er ikke let det her.
                https://e-gear.dk/norton-security-deluxe.html?gclid=Cj0KCQjwnJaKBhDgARIsAHmvz6cmkeKn7CTa0f0x2mFJUSPd5PpDS8OGeMN–thWQzsGamaUC0olqVUaAjkwEALw_wcB#265=4114

                Med venlig hilsen

                Kaj-Emil

                tips
                tips
                Registreret bruger

                  slettet

                  Vedhæftede filer:

                  kaj-emil
                  Abonnent

                    Hej tips2

                    Hvis et tilbud er for godt til at være sandt, så skal man nok holde sig fra det, jeg syntes bare, at det fra e-gear skulle med, jeg har ikke handlet ved e-gear, så jeg har ingen erfaring med firmaet.

                    Med venlig hilsen

                    Kaj-Emil

                    tips
                    tips
                    Registreret bruger
                      tips
                      tips
                      Registreret bruger

                        slettet


                        kaj-emil
                        Abonnent

                          Hej Tips2

                          Det er rigtigt, jeg har 2 ACER computerer, der er købt i 2012, de er begge opdateret til Win.10 ver.20H2, så jeg skal snart have dem opdateret til 21H1.
                          I den ene har jeg monteret SSD på 1TB, de er ikke tilsluttet, de står stand-bye.
                          Sikkerhed Norton 360 De Luxe.

                          Jeg har desuden 1 computer SimensNixdorf med styresystemet Win.XP og 1 bærbar Medion med Win.7, jeg har tænkt, at monterer Linux i den efter dine udmærkede beskrivelser interessant læsning Tips2.

                          Computerne jeg arbejder på (for øjeblikket), er en stationær HP med Win.10 ver.21H1 købt i 2014 monteret SSD på 1TB, og en Bærbar Medion med Win.10 ver.21H1 købt i 2012 monteret SSD på 1TB.
                          Jeg har i længere tid som sikkerhed haft Microsofts indbyggede + Malwarebytes (Premium) i betalingsudgaven ver. 4.4.8.

                          Min kone (Lisbet) har 1 stationær ACER og 1 bærbar ACER begge med Win.10 ver.21H1.
                          Foreløbig vil hun ikke fravige NORTON 360 De Luxe, det står indtil videre ikke til diskusion.

                          Det er interessant læsning, det du skriver om sikkerhed til Windows 7 og BullGuard.
                          Sikkerhed på ens computer skal virkelig tages alvorligt, derfor sender jeg også mine vigtigste filer op i skyen, jeg har lejet 250GB ved Google.
                          Desuden har jeg 4 x 2 TB Harddiske liggende i Dongler, der meget sjældent bliver tændt.
                          Mine computerer bliver hvert halve år Back’et UP med programmet Macrium Reflect.

                          Med venlig hilsen

                          Kaj-Emil

                          tips
                          tips
                          Registreret bruger

                            slettet


                            kaj-emil
                            Abonnent

                              Hej Tips

                              Tak for din grundige indføring i Sikkerhedssystemer og Linux, som vi kom ind på.

                              Angående Linux vil jeg stille et nyt spørgsmål i begyndelsen af 2022, hvilket styresystem jeg har tænkt at installere i en bærbar fra 2011 med Win.7 styresystem (i denne computer har jeg installeret AVG, som du har anbefalet i en anden tråd).

                              Jeg lukker hermed denne tråd og endnu en gang tak Tips.

                              Med venlig hilsen

                              Kaj-Emil

                              Forummet 'FORDELSZONEN' er lukket for nye emner og svar.