Windows 10 version 1803 opdatering fejler

Dette emne indeholder 2 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år, 10 måneder siden.
Oprettet af
[email protected]
Registreret bruger

Efter gentagende gange, hvor min maskine har forsøgt at opdatere til version 1803 (15 gange) fandt jeg ud af, at det var mit Panda antivirus program, der blokerede. Efter en komplet afinstallation af Panda, kørte opdateringen perfekt. Blot en hint til jer der måske har samme problem.
// Mogens

 


mygent
Registreret bruger

    På min Acer Aspire 5742G har jeg opdateret min windows 10 med opdatering 1803. Resultatet var at maskinen gik helt i “blåt”! 10éren virkede slet ikke. Den spurgte om tastaturvalg og og om en anden version – disse to sider kørte i ring. Jeg har nu geninstalleret windows 7 fra en rycovery CD som jeg lavede da jeg købte pc’en. Kan jeg nu geninstallere windows 10 uden at skulle købe en ny version. Den version jeg havde var jo gratis da jeg downloadede den fra nettet.

    [email protected]

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Tak til Mogens for tippet om Panda Antivirus. Det er egentlig bekymrende, hvor ofte antivirus-programmer skaber problemer på de computere, de blot burde beskytte.

      Og angående spørgsmålet om at opgradere til Windows 10 igen, er svaret enkelt: Du skal blot hente Windows 10, køre installationen, og så vil aktivering ske automatisk. Den licens, du oprindeligt fik, er stadig gyldig, og Windows vil automatisk genkende maskinen, når du installerer den igen.

      Der er en artikel fra Microsoft om det her, med konkrete instruktioner:

      https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

      Forummet 'GIV OS DINE BEDSTE TIPS' er lukket for nye emner og svar.