Chrome kan ikke åbne websites

Løst
Dette emne indeholder 13 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af HenrikClausen HenrikClausen 5 år siden.
Oprettet af
olerudhansen131261
Abonnent

Har installeret Chrome. Søgefunktionen virker fint, men man kan ikke åbne websites. Stopper fordi tiden løber ud. Har prøvet at gen installere men det hjælper ikke. Firefox og Edge virker perfekt

HenrikClausen
HenrikClausen
Komputer for alle

    På en frisk installeret Chrome, men ikke i andre browsere? Det er ret underligt. Lad mig starte med at henvise til denne artikel fra Google om, hvordan man rydder op i Chrome:

    https://support.google.com/chrome/answer/2765944?visit_id=636891460824334571-1011522856&p=chrome_cleanup_tool&rd=2

    Har prøvet de forskellige tiltag, men det hjalp ikke. Det specielle er, at umiddelbart efter ny installation af chrome kan jeg åbne 1 link, men ikke flere. Efter nedlukning og genstart kan jeg ikke åbne nogen link. Fejlen er kommet efter at have fået installeret nyt skærmkort.???

    HenrikClausen
    HenrikClausen
    Komputer for alle

      Nyt skærmkort..?

      Det kan faktisk have noget med sagen at gøre, for Chrome (og andre browsere) bruger skærmkortet på ret avancerede måder for at blive hurtige nok. Nu har jeg ikke et skærmskud ved hånden, men hvis du går ind i Chromes indstillinger, i afdelingen Avanceret, er der en indstilling for at slå hardware acceleration fra. Prøv lige det.

      Tak for dit svar men det hjalp ikke. Har prøvet at ændre i andre indstillinger i Avanceret uden succes. Har noteret mig at efter af- og geninstallation af Chrome så er det stadig de indstillinger jeg har valgt, der kommer frem. Den nulstiller ikke til standard værdier efter geninstallation. Har brugt både Windows IObit til afinstallation uden det gør nogen forskel.

      HenrikClausen
      HenrikClausen
      Komputer for alle

        Hmm. Du har prøvet at nulstille Chrome-indstillingerne, som omtalt i artiklen?

        Næste metode er at fjerne alle Chrome-indstillinger manuelt (Chrome skal være lukket).

        Find frem til denne mappe:

        %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\

        Inde i den ligger der en mappe kaldet ‘Default’. Omdøb den til noget andet.

        Start så Chrome. Den vil nu lave en ny mappe og bruge standardindstillinger til alt.

        Tak for svar.

        Det hjalp desværre heller ikke.  Under søgningen står der i nederste venstre hjørne  “Etablerer sikker forbindelse” indtil tiden udløber.

        HenrikClausen
        HenrikClausen
        Komputer for alle

          Det var godt at se den præcise fejlmelding – jeg har undersøgt sagen nærmere, og problemet ligger i Windows’ krypteringstjeneste. Der findes et par løsninger til det, men de kan have ‘bivirkninger’ i forbindelse med Windows Update – og det er heller ikke godt.

          Da der lige er kommet en større opdatering til Windows, vil jeg foreslå at installere den først, og derefter sikre, at Chrome er opdateret til den allernyeste udgave. Den kan hentes her:

          https://www.google.com/chrome/?brand=CHBD&gclid=CjwKCAjwv6blBRBzEiwAihbM-TSgdvRZKc-Oo12C9RWjXTY8wDYUYLI_YHASsxygBR4tCq-IpDL6oRoC8tYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

          Det er en type problem, der bør klares af opdateringer. Hvis ikke, tager jeg fat på løsninger med Registreringsdatabasen og andre tekniske detaljer.

          Hej Henrik.

          Tak for din ihærdighed med at løse mit problem. Har netop fået installeret oktoberopdatering til Windows. Mystisk ca 6 måneder for sent?  Mit Windows er en engelsk udgave 1809. Har prøvet med browseren Opera men den har samme problem som Chrome. Edge og Firefox virker derimod stadig fint.

          HenrikClausen
          HenrikClausen
          Komputer for alle

            Oktober opdateringen? Marts-opdateringen udkom her i begyndelsen af april, tag lige den med.

            Hej.

            Nu skulle jeg være helt opdateret. Troede ellers det skete automatisk.  Men det hjalp ikke på Chrome.

            HenrikClausen
            HenrikClausen
            Komputer for alle

              Beklager den lidt forsinkede opfølgning – det er et problem, der undrer mig. Chrome plejer at være forbilledligt stabilt. Prøv dette:

              Kør Windows’ Tjenester og find frem til Kryptografiske tjenester (skærmskud 1). Højreklik og vælg Egenskaber.

              På fanebladet Log ind skifter du til Lokal systemkonto (se skærmskud 2). Genstart computeren, og prøv Chrome igen.

              Hej Henrik.

              Tusind tak for hjælpen, nu virker både Chrome og Opera.

              HenrikClausen
              HenrikClausen
              Komputer for alle

                Selv tak. Rent principielt er jeg ikke helt glad for løsningen – det burde ikke være nødvendigt at gøre den slags – men det vigtigste er, at det fungerer igen 🙂

                Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.