Nem-ID

Ikke løst
Dette emne indeholder 26 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af  Mogens R. 9 år, 8 måneder siden.
Oprettet af
carlotto larsen237469
Abonnent

Jeg har en stationær og en bærbar computer, den stationære køre 64 bit og den bærbare kører 32 bit.
De har begge Windows 7 Home Premium.
Den stationære er kabelforbundet (LAN) og den bærbare er trådløs.
Alle er tilsluttet nettet via TDC box (home trio).
Alle kan komme på internet og mail.
Jeg har Nem-ID og sidste opdatering af Java på begge.
Jeg bruger Internet Explorer og Google Chrome, og begge er nulstillet.
Kontrol af Java på Java’s hjemmeside siger at er OK.

Jeg kan gå på min bank på begge med Nem-ID.
Men når jeg skal logge ind på andre hjemmesider såsom Sygesikring Danmark, borger.dk og skat.dk, kan jeg ikke gøre det på den stationære, men godt på den bærbare.

Når jeg prøver at logge ind på den stationære PC på borger.dk og skat.dk står der at siden login.nemlog-in.dk kan ikke vises.


Mogens R.
Medlem

    Bankerne har en hjemmside, der  hedder  Tjekpc.dk.

    – Har du prøvet den, om hvad resultatet bliver ?

     

    Har fjernet Java via kontrolpanel.

     

    Browser er nulstillet.

     

    Installeret Java 7 update 60.

     

    Har været inde på TjekPC.dk – den siger alt OK.

     

    Kan logge ind på min bank og arkivalier online med Java.

     

     

     

    Men ikke på Borger.dk:

     

    Når jeg prøver at logge ind står der ”Venter på borger.dk” og derefter ”denne side kan ikke vises”.

     

    Netværksdianose – problemet kan ikke identificeres.

     

     

     

    Og heller ikke i Skat.dk:

     

    Når jeg prøver at logge ind står der ”Venter på tastselv.skat.dk” og derefter ”denne side kan ikke vises”.

     


    Mogens R.
    Medlem

      Siden vises ikke (404) er fordi du er offline – altså ikke netadgangen nu, men prøv lige at vent lidt, og se, om der sker noget senere.

      Alle 3 skal understøtte minimum SSL 3.0 – er det også tilfældet i Internet Explorer, i menuen Funktioner – internet indstillinger – Sikkerhed – Avanceret. Det skulle der gerne være.  Prøv at se, om den er som beskrevet herover.

      Jeg er jo inde i browseren, så jeg må jo være online.

      Jeg har ventet, der går flere minutter før der står “siden kan ikke vises”.

      I Internet Explorer – Avanceret – Sikkerhed er SSL3.0 markeret, men ikke SSL2.0.


      Mogens R.
      Medlem

        Hvordan er din Active-x filtrering. Der kan godt være noget med det at gøre.

        Og i opsætningen ? Funktioner – Internet indstillinger – sikkerhed – brugerdefineret niveau…

        Jeg kan sagtens komme ind på Skat nem-login og min netbank.  Har ikke prøvet Borger.dk

        Active-x filtrering er aktiveret


        Mogens R.
        Medlem

          Inaktivere den fra menuen (fjern fluebenet).

          Har prøvet at deaktivere Active-x filtrering – det gjorde ingen forskel.

          I Skat.dk står der nu at Java ikke er aktiveret.

          Når jeg aktivere Active-x filtrering igen står når jeg prøve st logge på Skat.dk ” Venter på tastselv.skat.dk” og derefter ”denne side kan ikke vises”.

           

          Jeg har en bærbar PC – den kan jeg med Nem-ID logge på min bank, skat.dk og borger.dk.

          Det er med min stationære PC jeg har problemer.

          Jeg tror at jeg er misforstået – jeg har hele tiden kunne logge på min bank med Nem-ID.

          Det er når jeg skal logge på Borger.dk og Skat.dk, at der efter lang tid står det tidligere omtalte – ”venter på ….” og derefter ”denne side kan ikke vises”.

           

          Det gælder både for Internet Explorer og Google Chrome.


          Mogens R.
          Medlem

            Jeg udmærket godt klar over, hvad du skriver, og mener – det er ikke det….

            Genopfrisk skærmen, med at trykke på F5 – Refresh screen. Så indlæser den igen.    Husk, at der skal være t5 lys i din Homebox – Har selv HomeBox.

            Det ændrer ikke noget.

            Der må være noget der blokerer hjemmsiderne skat og borger?


            Mogens R.
            Medlem

              Prøv at kig her, og se, om det er det her, du oplever, fordi jeg kan både komme på Skat, og banken. https://www.youtube.com/watch?v=4gBmXeGGhDQ

               

              Filmen bliver fjernet kl. 14:35

              Nej jeg kommer slet ikke så langt – når jeg trykker på log ind står der i fanen “venter på..osv” og når der er gået nogle minutter kommer der en side hvor der står “siden kan ikke vises”

              Christian Bugge
              Christian Bugge
              Registreret bruger

                Prøv at køre et browsertjek med Avast Browser Cleanup: http://www.avast.com/da-dk/download-thank-you.php?product=BC&locale=da-dk

                Herefter kør en fuld scanning med Malwarebytes Anti-Malware: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/


                Mogens R.
                Medlem

                  Vedkommende har tjekket efter med bankernes egen program, TjekPC.dk, og alt er iorden.

                  Jeg har kørt Avast og Malware – ingen forskel.

                   

                  Der må være noget der blokerer f.eks. skat.dk og broger.dk, men ikke min bank og arkavalier online.

                  Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.