Problemer med at starte IE

Løst
Dette emne indeholder 17 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  hlexa 11 år, 7 måneder siden.
Oprettet af
kebe99
Abonnent

når jeg klikke på ikonet kommer der ikke straks en forbindelse. Det er som den fryser og jeg må afbryde forb. med via joblisten og prøve igen. Nogle gange kommer der en blank side og andre gange googles forside men uden at jeg kan komme videre.

Hvad sker der og hvad gør jeg?

Jeg bruger Windows Vista


hlexa
Registreret bruger

    Prøv med en anden startside, f.eks about:blank – under internet indstillinger. Fortsætter problemet så?


    hlexa
    Registreret bruger

      Og evt prøv, når du har fået forbindelse, at besøge Microsoft Fix it – beskrevet i Komputer for alle nr 10-2012 på side 56. Se om det ikke kan udpege problemet for dig.

      Men bemærk, at URL er

      http://support.microsoft.com/fixit/da

      og ikke det URL der står i bladet.

      Der er en tyrkfejl 🙂


      kebe99
      Abonnent

        Hej igen, tak for svaret. Jeg har nu prøvet Fixit og gået alle de 7 muligheder, der kom op på skærmen, igennem

        Desværre uden held!

        Er der andet jeg kan gøre?

        Mvh

         

         

         

        tips
        tips
        Registreret bruger

          Ja glem IE8 og IE9, simpelhen et værre bøvl, og installerer Googel Crome, og du kan bide spids på at den er fuldstændig gratis, og Chrom kører normalt fejlfri.

           


          kebe99
          Abonnent

            Hej,

            Nogle har også problemer med crome så deet….Jeg har aldrig nogensinde haft problemer med IE9 før og regner da med at problemet kan løses

            Er der andre som har løsningsforslag?

            mvh

             

             


            kebe99
            Abonnent

              NU VIRKER DET SØRME!!!

              FIX-IT HAVDE ENDNU EN MULIGHED EFTER NÆRMERE GENNEMSYN OG DEN SER UD TIL AT VIRKE  

               


              kebe99
              Abonnent

                Hej igen,

                så er den gal igen! Efter at have prøvet Microsoft Fix It og tilsyneladende fået det til at virke gik der ikke lang tid før det hele startede forfra med problemerne med at starte IE9 som tidligere beskrevet.

                Jeg har gendannet PC´en til et tidspunkt hvor jeg mener at den virkede ok men så en dag efter have afsluttet et prøvespil jeg har haft længe fik jeg en blå skærm som jeg ville skrive af men den lukkede af sig selv inden blokken var fundet og jeg fik en sort skærm med 4 muligheder. Jeg valgte at starte den i fejlsikret tilstand men fik ikke noget ud af det og slukkede for maskinen via menuen. Nu får jeg så en delvis normal skærm frem dog er der lysegrå baggrund på alt nu. f.eks. proceslinien, fejlmenuer o.a desuden virker hjælpemenuer mere udeltaljeret f.eks. er “Afslut nu” og “Annuller” knapperne ikke markeret så tydeligt mere og IE9 virker stadig ikke korrekt.

                Kan nogen hjælpe bliver jeg virkelig glad.

                mvh

                 


                kebe99
                Abonnent

                  Hej,

                  Jeg har nu tilsyneladende fået min administratorkonto til at virke alm. og nu har jeg så prøvet at oprette en ny standardbruger og den fungerer tilsyneladende også fint. Men den gamle standardbruger er stadig problematisk.

                  Mit spørgsmål er nu:  Er det sikkert og forsvarligt at flytte mine dok. og bill. over på denne bruger og simpelthen slette den gamle standardbrugerkonto?

                  mvh

                   


                  kebe99
                  Abonnent

                    HASTER!!!

                     

                    Hej,

                     

                    så er den gal igen med den nye konto.

                    Jeg har observeret at fejlen skete umiddelbart efter aktivering af AVG No Track første gang på denne konto. Jeg har prøvet på at afinstallere AVG men kan ikke fjerne det helt, kun delvist.

                    Kan nogen hjælpe mig. Det er efterhånden ved at være ret trælst nu.

                    Hvad har jeg foretaget mig: læs venligst tidligere indlæg.

                    mvh

                     

                    tips
                    tips
                    Registreret bruger

                      Ja jeg tror at du skal lave en ny installation af AVG, så at den fungerer rigtig, måske at du kan åbne for mappen overførsler og klikke på AVG og lave en ny installation.

                      Og der efter henter du IObit Uninstaler og kan indstilles til Dansk language og den kan udfører en tvungen afinstallering og efterfølgende rense registringsdatabasen for alt som vedrører AVG, IObit plejer at fungerer rigtig fint, og kan også fjerne værktøjslinjer i IE8 og IE9, så måske at det er en god ide at fjerne de værktøjslinjer du ikke bruger, de kan jo forstyrrer IE.

                       

                                   Klik på link til IObit  IObit

                                                                                                       ..Forum..


                      kebe99
                      Abonnent

                        Hej Tips – og andre….,

                        jeg har nu prøvet dit tips uden held både som alm. afinstall. via IObit og tvunget (forced) jeg har endda prøvet at deaktiver AVG mens afinstallationen foregik.

                        Det ser ud til at AVG forsvarer sig selv. IObit siger at det bruger programmets egen afinstall. til formålet og efter et stykke tid kommer der fejlmeddelelse fra AVG om alvorlig fejl koide: 0xC0070643 generel fejl                                  og @AVGMSI_Error 27046  driverinstall. mislykkedes (0xE0010057) Når man lukker for dette vil AVG genstarte.     Det gjorde jeg og fik samme genstartsmenu op da jeg prøvede igen og det har jeg så prøvet nogle gange for at prøve om det ikke kunne lade sig gøre alligevel.Jeg hører meget gerne fra dig eller andre som har tips/tricks……     AVG melder at emailbeskyttelse og identity protection er slået fra samt at: Root Kit driver ikke er fundet problemet er ret stort for mig.

                        tips
                        tips
                        Registreret bruger

                                           Hej Kebe.

                          Jeg har lige lavet en test med at fjerne AVG med IObit Uninstaler, og det gik super let, ja jeg åbnede for tvungen afinstallering, og så trak jeg ikon med AVG ned i vindue ( træk og slip ) og smut karl børge, AVG røg ud og computeren var genstartet efter 3 min, og ja så satte jeg computeren til og lave en ny installation med AVG og vupti, ingen problemer

                           

                          Så lige en bemærkning til dig Kebe, jeg tror at du har kage i dine programmer, ikke at forveksle med cookies, så måske at en ny installation med Windows og de andre programmer du har kan hverer en løsning.

                           

                          Og de bedste ønsker om at du får løst dine problemer.

                           

                                                                                                        ..Forum..


                          kebe99
                          Abonnent

                            Hej,

                            Jeg fandt ud af at AVG har en ny version 2013 på banen og installerede den i håb om at den selv rettede evt. fejl og nu ser det ud til at det virker på alle konti. (Men det har jeg jo set før og er afventende optimistisk…. hehe)

                            “Tips”: Måske har du ret jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at geninstallere windows – bare for alle tilfældes skyld. Tak for tippet.

                            Mvh

                             

                             


                            kebe99
                            Abonnent

                              Hej,

                              tjahh… så er der nok ikke langt til ny comp. jeg har oplevet 2 gange at min adg.kode ikke virkede og senest fik jeg en besked om en ny driver til grafikkortet som jeg straks installerede ... eller rettere jeg gjorde det jeg skulle men comp. ville tilsyndeladende ikke modtage opdateringen og da jeg ville prøve et af spillene ville den ikke spille det og heller ikke andre spil, hverken medflg. spil ell. dem der er inst. senere. (Der er ikke nogen spec. grafikkrævende spil inst.)- og disse er købt og betalt på redelig vis så der burde ikke være noget snavs i den forb. desuden har de virket i flere år uden problemer. Comp. er 3½ år gl.

                              Er det hard-disken som jeg selv mistænker? …..eller kan det være andet?

                              Jeg kan forresten heller ikke selv bestemme skærmens opløsning længere men må tage til takke med en langt lavere opløsning.

                              mvh

                               

                              tips
                              tips
                              Registreret bruger

                                Du kan jo installerer et program i computeren som kan fortælle om fejl i harddisken, ja prøv Crystla diskinfo og se hvad at den fortæller.

                                 

                                Du kan også åbne for denne computer og højreklikke på disk c med programmerne og og klik på faneblad med funktioner og så sætte windows til og undersøge harddisken, og windows kræver at du slukker computeren og så starter du computeren og så sidder du og kikker på skærmen imens at windows undersøger harddisken og du får så en melding eller resultat til sidst.

                                 

                                Klik for stor foto og find Crystal diskinfo

                                Forummet 'INTERNETTET' er lukket for nye emner og svar.